تأمین اعتبار برای «ریسک‌های بزرگ» آلفابت


تأمین اعتبار برای «ریسک‌های بزرگ» آلفابت

ایتنا - «لون»، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آلفابت توانست از سافت‌بانک 125 میلیون دلار پول جذب کند و بدین‌ترتیب به دومین واحد این مادرشرکت در سال جاری میلادی تبدیل شد که توانست از بیرون آلفابت، به‌سوی خود سرمایه روانه کند.


واحد اینترنت بالنی مربوط به شرکت آلفابت که با نام «لون» (Loon) نیز شناخته می‌شود، توانسته است ۱۲۵ میلیون دلار از یکی از شرکت‌های تابعه سافت‌بانک جمع‌آوری کند و توانست دومین «ریسک بزرگ» این غول فناوری باشد که از خارج آلفابت جذب پول می‌کند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از فوربز، «لون» و واحد HAPSMobile از سافت‌بانک هر دو در نظر دارند اتصال اینترنتی را به افراد در نواحی دوردست برسانند و این سرمایه‌گذاری به‌عنوان بخشی از یک شراکت جدید و بلندمدت قلمداد می‌شود که شامل همکاری در زمینه فناوری و نیز تجاری‌سازی خواهد بود.

گفتنی است این بخش‌های مستقل که آلفابت آنها را دیگر «ریسک‌های بزرگ» می‌نامد، عاری از تبلیغات هستند و این شرکت با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد این کسب و کارها، در پی جمع‌آوری پول از منابع خارجی بوده است.
شایان ذکر است که این کسب‌وکارها طیف وسیعی را در بر می‌گیرند؛ از مؤسسه امنیتی Chronicle گرفته تا واحد اتومبیل‌های خودران Waymo.
تأمین اعتبار برای «ریسک‌های بزرگ» آلفابت

برای مثال، یکی از همین شرکت‌ها با نام Verily که در حوزه بهداشت و درمان فعالیت می‌کند، در ماه ژانویه توانست با کمک مؤسسه خصوصی سرمایه‌گذاری سیلور لِیک، یک میلیارد دلار وجه جمع‌آوری نماید. این شرکت پیش‌تر نیز با کمک مادرشرکت تِماسِک در سنگاپور، مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرده بود.
به همین ترتیب، کسب و کار توربین بادی آلفابت با نام ماکانی نیز موفق به جذب پول از سوی شرکت بین‌المللی شِل شده و از سوی دیگر، وِیمو نیز در پی جلب پول از منابع خارجی است.

هرچند که خود آلفابت هم می‌توانست برای این شرکت‌ها، وجه تأمین کند (چرا که بیش از یکصد میلیارد دلار پول نقد دارد)؛ اما این راهبرد موجب خواهد شد تا سایر «ریسک‌های بزرگ» آن نیز از مسئولیت‌پذیری مالی بیشتری برخوردار باشند؛ آن هم زمانی که وال‌استریت هشدار می‌دهد بازار تبلیغات رو به اشباع است؛ یعنی همان بازاری که در حال حاضر منبع اصلی سودآوری گوگل است.
تأمین اعتبار برای «ریسک‌های بزرگ» آلفابت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد