تصویب گرنت 48 کتاب جدید/ تعطیلی شورای گرنت در سکوت


تصویب گرنت 48 کتاب جدید/ تعطیلی شورای گرنت در سکوت

مجید جعفری اقدم مدیر آژانس ادبی پل از تصویب ارائه گرنت به 48کتاب جدید که این آژانس پیگیری می‌کند‌، خبر داد و گفت: شورای گرنت یک‌سال و نیم است که تعطیل شده است.

مجید جعفری اقدم، مدیر آژانس ادبی پل، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از تصویب گرنت 48 کتاب جدید در دبیرخانه گرنت خبر داد و گفت: از 90 تقاضایی که آژانس ادبی پل برای گرنت ارائه کرده بود، 48 تقاضا مورد تصویب قرار گرفته است که این تصویب به ناشران خلارجی ابلاغ شده و آن‌ها نیز به ما موضوع را ارائه کرده‌اند تا پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: البته حجم مبالغ گرنت در ایران چندان بالا نیست،‌ همین چند ماه پیش ناشر صربی به دلیل کمبودن مبلغ گرنت انصراف داد‌، قرار بود سه کتاب ایرانی را در صربستان ترجمه و منتشر کند که با مشخص شدن رقم گرنت(500 دلار) گفت به صرفه نیست و ناشران ترک تسهیلات بیشتری در اختیار ما قرار می‌دهند،‌ با توجه به اینکه مدت‌ها زمان برای راضی‌کردن ناشران به انتشار کتاب‌های ایرانی صرف می‌شود ما از او خواستیم اندکی به مهالت دهد تا تسهیلات دیگری برای او فراهم کنیم.

جعفری اقدم تصریح کرد: هر قرارداد فروش حق انتشاری که به نتیجه می‌رسد،‌ حداقل هفت ماه کار مداوم لازم دارد،‌ این ناشر صربی نیزچون قرار بود،‌ کتاب‌های حوزه دفاع مقدس را منتشر کند،‌ به دنبال متقاعد کردن ناشر ایرانی برای پیش خرید تعدادی از نسخه‌ها و کاهش حق فروش رایت هستیم.

وی با اشاره به تعطیلی شورای گرنت نیز گفت:‌ واقعیت این است که از شورای گرنت تنها اسمش باقی مانده است،‌ یکسال و نیم است که این شورا تشکیل جلسه نداده و کارها در دبیرخانه کارشناسی شده و رئیس شورا که همان معاون فرهنگی است،‌ تصمیم گیری می‌‌کند. البته حکم اعضای شورا یکساله بوده و با گذشت بیش از یکسال تمدید نشده است.

مدیر آژانس ادبی پل تصریح کرد: البته باید این نکته را مدنظر داشت که امور مربوط به گرنت در دو سه ماه اخیر روند خوبی پیدا کرده است،‌ با راه‌اندازی سامانه کارها تسریع شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور