ثبت 190 هزار موقوفه در کشور/همراهی 1800 طلبه در طرح «ضیافت الهی»


ثبت 190 هزار موقوفه در کشور/همراهی 1800 طلبه در طرح «ضیافت الهی»

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه 190 هزار موقوفه با 804 نوع نیت در کشور به ثبت رسیده که درآمد‌های آن‌ها طبق نیت واقفان هزینه می‌شود، گفت: 1800 طلبه بومی به مناسبت ماه مبارک رمضان برای اجرای طرح «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه فعال‌ شده‌اند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: حجت الاسلام «غلامرضا عادل»، در همایش «مبلغین طرح ضیافت الهی» در بندرعباس اظهار کرد: ۱۹۰ هزار موقوفه با ۸۰۴ نوع نیت در کشور به ثبت رسیده که درآمد‌های آن‌ها طبق نیت واقفان هزینه می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف ادامه داد: این موقوفه‌هاکه دارای نیات فرهنگی ،اجتماعی ومذهبی و خیریه هستند دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار رقبه اند.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز‌های روز جامعه سعی شده واقفان به انجام وقف‌هایی که این نیاز‌ها را برطرف می‌کند، سوق داده شوند و آن‌ها می‌توانند وقف‌هایی با موضوع‌های علم و دانش، ساخت مدرسه، فناوری‌های نوین در حوزه‌های نوجوانان و جوانان، مسکن، ازدواج، ساخت و تجهیز مراکز درمانی، تامین دارو، مسائل فرهنگی مذهبی، فضای مجازی و ... انجام دهند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به عنوان همایش، اضافه کرد: یک هزار و ۱۰۰ نفر از حوزه علمیه قم به استان‌ها اعزام شده و یک هزار و ۸۰۰ نفر نیز از روحانیان بومی به مناسبت ماه مبارک رمضان برای اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه بکار گرفته شده اند.

حجت الاسلام عادل یاد آور شد: ۶۲ استاد سطح عالی حوزه علمیه قم به عنوان مفسر در کنار برنامه‌های ترتیل خوانی و جزء خوانی به تفسیر قرآن می‌پردازند.

آیت الله «غلامعلی نعیم آبادی» هم در این مراسم گفت: با توجه به اهمیت و کارکرد وقف در برطرف ساختن نیاز‌های جامعه، روحانیان را مردم نسبت به انجام وقف ترغیب کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در همایش «مبلغین طرح ضیافت الهی» اظهار کرد: افراد تمایل به برجای گذاردن نام نیک از خود دارند که یکی از راه‌های آن انجام وقف است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی در زمان حیات خود وقف انجام نمی‌دهد می‌تواند وصیت به وقف کند که مرحوم محمدعلی ناصری یکی از کسانی است که با انجام وقف همچنان اثرگذار بوده و نام نیکی از خود برجای گذارده است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!