«عرفان برتر»؛ پنجره‌ای به روی رمزگشایی از ناگفته‌های دعای جوشن کبیر


«عرفان برتر»؛ پنجره‌ای به روی رمزگشایی از ناگفته‌های دعای جوشن کبیر

گروه اندیشه ــ ابوالفضل بهرامپور در مراسم رونمایی از کتاب عرفان برتر این کتاب را مجموعه که دعای جوشن کبیر را رمزگشایی کرده است معرفی کرد و گفت: این دعا در بین معارف دینی آنگونه که باید رمزگشایی نشده است.

«عرفان برتر»؛ پنجره‌ای به روی رمزگشایی از ناگفته‌های دعای جوشن کبیر

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم رونمایی از کتاب «عرفان برتر» که تفسیر دعای جوشن کبیر است، با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از معاونان وی و نیز ابوالفضل بهرام‌پور، مفسر قرآن کریم در محل غرفه آوای حیات برگزار شد.

بهرامپور، مؤلف اثر «عرفان برتر» در این مراسم به بیان سخنان کوتاهی پرداخت و گفت: به اعتقاد من از ابتدا تاکنون دعای جوشن کبیر بین همه معارف دینی آنگونه که باید بازگشایی و رمزگشایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه نکته‌های بسیار زیادی در این دعای شریف مستتر است، افزود: این دعا همواره در ماه رمضان قرائت شده و بعد هم تا ماه رمضان بعد فراموش شده است، در صورتی که این دعا باید در طول سال قرائت شود تا از معارف نابی که در آن وجود دارد بهره‌مند شویم.

بهرامپور با بیان اینکه رمزهای زیادی در دعای جوشن کبیر وجود دارد که بازگشایی نشده است، اظهار کرد: کتاب عرفان برتر تلاش کرده است تا این رمزها را بازگشایی کند.

این مفسر قرآن کریم بیان کرد: آمده‌ام و دیدم که خداوند با عنوان انجام دهنده هزار و یک کار معرفی شده است، منظور این را از عالمان زیادی پرسیدم، اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که در اینجا منظور از هزار و یک همان هزار و سه نقطه است که معنای بی‌نهایت را می‌دهد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه در این کتاب مسائل بسیار زیادی از دعای جوشن کبیر بازگشایی شده است، گفت: اگر کسی در شب‌های احیا یا غیر از شب‌های احیا این را بخواند احیا برای او رقم خواهد خورد، چرا که این دعا ایجاد احیا می‌کند.

همچنین، کتاب عرفان برتر از سوی انتشارات آوای قرآن در 5000 نسخه منتشر شده و در غرفه آوای حیات نمایشگاه قرآن مستقر در ستون 64 غرفه 14، عرضه می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور