امروز، روز اتحاد ترکیه با ایران است


روزنامه ملی گازته ترکیه نوشت: امروز، روز اتحاد ترکیه با ایران است. تضمینی وجود ندارد که آنچه بر سر ایران می آورند بر ترکیه نیز تحمیل نکنند.

امروز، روز اتحاد ترکیه با ایران استبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه ملی گازته ترکیه نوشت: امروز، روز اتحاد ترکیه با ایران است. تضمینی وجود ندارد که آنچه بر سر ایران می آورند بر ترکیه نیز تحمیل نکنند.

آمریکا به بهانه تهدیدات ایران تلاش می کند در خاورمیانه مستقر شود اما هدف اصلی این اسب وحشی (آمریکا) ترکیه است.
سعادت الدین کارا دومان، در روزنامه ملی گازته ارگان حزب سعادت نوشت: آیا جنگ بین ایران و آمریکا آغاز خواهد شد؟ پاسخ منفی است. حکمرانان ترکیه از یک سو با خرید سامانه موشکی اس 400 تلاش می کنند بر سر میزِ محور آسیا بنشینند و از سوی دیگر تلاش می کنند بار دیگر با غرب به توافقاتی دست یابند. گفته می شود تحویل سامانه موشکی اس 400 به ترکیه به تاخیر خواهد افتاد. نباید فراموش کرد که «کفر، ملت واحد است». آنها دچار اختلافاتی بین خودند اما در مقاطع تاریخی مختلف به توافق رسیده اند.
امروز، روز اتحاد ترکیه با ایران است. تضمینی وجود ندارد که آنچه بر سر ایران می آورند بر ترکیه نیز تحمیل نکنند. اکنون دو گزینه در پیش روی ترکیه قرار دارد: ترکیه یا باید با مردم مسلمان ایران، وحدت و همبستگی خود را نشان دهد و در کنار ایران بایستد و یا منتظر شود تا فردا روز نیز نوبت او برسد. باید ترکیه هم در کنار ایران بایستد و هم عاقلانه رفتار کند. آمریکا بطور مستقیم به ایران حمله نخواهد کرد. ایران، حکومت شوخی برداری ندارد. ایران، دولتی با تجربه دیپلماتیک چند صد ساله و جنگ نظامی جدی است. آمریکا بهتر از همه، ملت ایران را می شناسد.
آمریکا سالها قبل برای تحولات منطقه خاورمیانه نقشه کشیده بود. دو نمونه آن قابل ذکر است:
- کاندولیزا رایس (وزیر خارجه اسبق آمریکا) در سال 2003 میلادی در روزنامه واشنگتن پست، مقاله ای درباره تغییر جغرافیای خاورمیانه نوشت.
- رابین رایت در سال 2013 میلادی مقاله ای در روزنامه نیویورک تایمز، منتشر و اوضاع فعلی خاورمیانه را پیش بینی کرد. آمریکا قدم به قدم، اهداف سیاسی خود را در خاورمیانه اجرا می کند. اما بجای جنگ و بمباران شهرهای ایران به جنگ اقتصادی روی آورده است. آمریکا در صورت امکان می خواهد حکومت ایران را سرنگون کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !