ابتکار مؤسسه مهد قرآن برای توجه مخاطبان به تدبر در قرآن


ابتکار مؤسسه مهد قرآن برای توجه مخاطبان به تدبر در قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه مهد قرآن ضمن تشریح فعالیت‌های این موسسه در نمایشگاه بیست و هفتم از طراحی یک مسابقه برای جذب مخاطبان به بحث ترجمه و تدبر در قرآن کریم خبر داد.

ابتکار مؤسسه مهد قرآن برای توجه مخاطبان به تدبر در قرآن

سیدمحمود چاوشی، مدیرعامل موسسه مهد قرآن، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ به بیان فعالیت‌های این موسسه در نمایشگاه پرداخت و گفت: نمایشگاه قرآن هر ساله با فعالیت‌های جدیدی کار خود را انجام می‌دهد که مورد استقبال عموم مردم هم قرار می‌گیرد.

وی افزود: امسال با ارتباطی که با برگزار کنندگان نمایشگاه برقرار کردیم، بر روی بحث محتوایی و ایده‌های جدید تمرکز بیشتری شده بود، لذا ما نیز در غرفه موسسه مهد قرآن به دنبال این بودیم که علاوه بر ارائه فعالیت‌ها و دستاورد‌های موسسه کشوری مهد قرآن یک حرکت جدید را برای عموم بازدیدکنندگان ترتیب دهیم تا آن‌ها را به بحث ترجمه و تدبر در قرآن کریم سوق دهد.

چاوشی اظهار کرد: لذا یک مسابقه‌ای با عنوان «گردونه سعادت» طراحی شد تا هم جذابیت داشته باشد و هم به بحث تدبر بپردازد. در این مسابقه هر مراجعه کننده موضوعاتی که در یک گردونه بر روی یک مانیتور قرار دارد را انتخاب و با ثبت نام در رایانه و تأیید ثبت نام، این گردونه شروع به چرخیدن می‌کند تا یک موضوع را برای فرد متقاضی انتخاب کند.

وی اظهار کرد: زمانی که موضوع انتخاب شد یک برگه در اختیار آن فرد قرار می‌گیرد که آیه موضوعی در رابطه با همان موضوع انتخاب شده، به همراه ترجمه آن آیه که باید حفظ شود در آن درج شده است. در ادامه به دو سوال تدبری که در ذیل آن برگه قرار دارد پاسخ داده می‌شود. در ادامه کارشناس مستقر در غرفه آیه و ترجمه را به صورت شفاهی خواهد پرسید و در نهایت ته برگ که حاوی پاسخنامه و مشخصات فرد است دریافت می‌شود تا در روز پایانی نمایشگاه طی مراسمی به صورت قرعه کشی به برخی از نفرات جوایزی همچون پلاک طلا اهدا شود.

مدیر موسسه مهد قرآن با اشاره به اینکه استقبال خوبی از این مسابقه به عمل آمده است، بیان کرد: جذابیت این مسابقه و توجه شرکت کنندگان به بحث تدبر و اندیشیدن در قرآن باعث شد تا بهره‌برداری مورد نظر از طراحی این مسابقه به عمل بیاید.

چاوشی در ادامه به فعالیت‌های دیگر این موسسه در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه قرآن اشاره و اظهار کرد: فعالیت‌هایی که وسط این موسسه در ۲۰ استان کشور صورت می‌گیرد و نیز موسسات فعال سراسر کشور به مراجعه کنندگان به این غرفه معرفی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به ارزیابی بخش موسسات در این دوره از نمایشگاه قرآن پرداخت و با بیان اینکه بخش موسسات از موقعیت مکانی نسبتاً خوبی برخوردار است، گفت: به اعتقاد من اگر فضای بازتری در اختیار این بخش قرار می‌گرفت و محدود به یک راهرو نمی‌شد، مخاطبان بیشتری را جذب می‌کرد.

چاوشی همچنین در مورد حضور موسسات در این بخش افزود: البته موسسات قرآنی زیاد هستند و اگر قرار بود همه موسسات در این نمایشگاه حضور یابند قطعاً فضای نمایشگاه کفاف نمی‌داد. با این وجود موسسات شاخصی حضور دارند و فعالیت‌های خوبی را نیز به نمایشگاه آورده‌اند.

مدیر موسسه مهد قرآن با اشاره به اینکه بخش مردمی در صف مقدم فعالیت‌های قرآنی در کشور هستند، اظهار کرد: بحث آموزش قرآن برای عموم مردم که یک بحث مهم است بر عهده موسسات است لذا انتظار می‌رود بهای بیشتری به موسسات داده شود.

وی در پایان بیان کرد: همه از شرایط سختی که به لحاظ اقتصادی وجود دارد اطلاع داریم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با توجه به چنین شرایطی توانسته است خدماتی را در نمایشگاه قرآن به دستگاه‌ها و موسسات ارائه دهد؛ لذا همه این شرایط را درک می‌کنند و با توجه به این شرایط وضعیت نمایشگاه قرآن خوب بوده و از دست اندرکاران نمایشگاه قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس