ازبکستان و افغانستان مرکز تجاری مرزی راه‌اندازی کردند


ازبکستان و افغانستان مرکز تجاری مرزی راه‌اندازی کردند

مرکز تجاری مرزی «ازبکستان و افغانستان» در استان «سرخان دریا» در مرکز صادراتی Termiz kargo افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، در این مرکز تجاری مرزی برای کارآفرینان کشور همسایه همه شرایط مورد نیاز ایجاد شده است. ترمینال گمرکی، هتل، رستوران، مراکز خدماتی در اختیار شهروندان افغانستان قرار دارد.

در پاویون های فعال بیش از 300 نوع کالا اعم از مواد غذایی، نساجی، چرم، کفش، دارو، لوازم ساختمانی و غیره وجود دارد.

ازبکستان به بازار افغانستان لوازم یدکی، الکترونیکی، شیمیایی، نساجی، مواد غذایی، میوه و سبزیجات، خودرو و کامیون، اتوبوس، فناوری های کشاورزی، کودهای معدنی و مصالح ساختمانی صادر می کند.

در سال جاری میلادی از استان سرخان دریا به افغانستان میوه و سبزیجات، نمک و دیگر فرآورده ها به ارزش 17 میلیون دلار صادر شده است.

هم اکنون در استان سرخان دریا 144 شرکت با سرمایه سرمایه‌گذاران افغانستانی در زمینه های تولیدی و خدمات و غیره فعالیت می کنند.

برنامه ریزی شده در سال های 2019 و 2020 میلادی با سرمایه گذاری مستقیم کارآفرینان افغانستان 14 طرح در زمینه های صنعتی، خدمات و کشاورزی به ارزش 30 میلیون دلار اجرا شود.

مبادلان بازرگانی دو کشور در سال 2017 میلادی با 19 درصد افزایش نسبت به سال قبل در سطح 617 میلیون و 100 هزار دلار قرار گرفته است. مبادلات بازرگانی این دو کشور طی 5 ماه سال 2018 میلادی با 15 درصد افزایش در سطح 286 میلیون و 700 هزار دلار قرار گرفته است.

افغانستان استقلال این کشور را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 13 اکتبر سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

ازبکستان و افغانستان مرکز تجاری مرزی راه‌اندازی کردند
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود