اقتدار جمهوری اسلامی مدیون تجربیات دفاع مقدس است


اقتدار جمهوری اسلامی مدیون تجربیات دفاع مقدس است

تبریز-ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی با گرامیداشت سالروز ازادسازی خرمشهر، گفت: اقتدار، عزت و صلابت امروز جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف مدیون تجربیات هشت سال دفاع مقدس است که در آن آحاد مردم مجاهدت کردند.

سردار اصغر عباسقلی زاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه طولانی‌ترین جنگی که به بشریت تحمیل شده است دفاع مقدس بود، افزود: در این جنگ نابرابر کلیه کشورهای استکبار در شرق و غرب علیه یک کشور مظلوم وارد جنگ شدند.
وی اظهار داشت: جنگ تحمیلی در راستای تضعیف نظام نوپای جمهوری اسلامی و برای مقابله با پیشرفت این انقلاب از سوی دشمنان اتفاق افتاد و البته آنها از ابتدای انقلاب دست به هر توطئه‌ ای زدند تا انقلاب را از بین ببرند اما اراده خدا و بصیرت مردم این انقلاب را پابرجا نگه داشت.
عباسقلی زاده اضافه کرد: زمانی که در 31 شهریور سال 59 صدام بعثی با تحریک دشمنان انقلاب اسلامی به ایران حمله کرد گمان می ‌کردند ایران بدون پشتوانه و بدون حامی است و می‌ توان به راحتی آن را از بین برد اما فرماندهی امام راحل و از جان گذشتگی جوانان اجازه خودنمایی به دشمن نداد.
وی ادامه داد: صدام در کل جنگ تحمیلی به کشورهای استکباری شرق و غرب اعتماد کرد و این جنگ را شروع کرد اما ملت ایران با تکیه بر خدا و اتکا به مردم خود و مدیریت پیامبرگونه امام راحل به پیروزی دست یافت.
عباسقلی ‌زاده حمایت 45 کشور از رژیم بعث عراق در حمله به ایران را نشانه ای واضح از مظلومیت ایران در دفاع مقدس دانست و یادآوری کرد: این جنگ به نوعی جنگ هانی سوم بود که در یک جبهه ایران اسلامی قرار داشت و برعکس جنگ های جهانی اول و دوم تمام قدرت های شرقی و غربی در یک جبهه واحد قرار گرفته بودند.
وی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس با رعایت قوانین بشریت توسط ایران انجام گرفت از اینرو با اینکه جنگ سال ها طول کشید اما کمترین تلفات را برای ما به دنبال داشت و شعار صلح و آتش‌ بس توسط بعثی‌ها نشان از هراس آنها از قدرت ایران بود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با تاکید بر انیکه باید به رهبر، مردم و نیروهای مسلح خود افتخار کنیم، اظهار داشت: افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته برای جهانیان ملموس بوده و کشورهای زیادی رویکرد خود را منطبق بر اصول جمهوری اسلامی تغییر می دهند.
عباسقلی‌زاده گفت: باید توجه کنیم که دولت آمریکا تا زمانی که مقاومت در بین ملت ایران وجود دارد دست از سر ما بر نمی‌ دارد و البته تا مادامی که مقاومت باشد، آمریکا هم هیچ‌ غلطی نمی‌ تواند بکند.
3038/3071

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی