آغاز پروژه مطالعاتی توسعه گردشگری در منطقه شمال غرب/ همکاری ایران و ژاپن برای توسعه گردشگری


آغاز پروژه مطالعاتی توسعه گردشگری در منطقه شمال غرب/ همکاری ایران و ژاپن برای توسعه گردشگری

رحیمی با اشاره به آغاز فاز نخست پروژه مطالعاتی توسعه گردشگری منطقه شمال غرب کشور، گفت: توسعه گردشگری با همکاری ایران و ژاپن اجرا می شود.

« علیرضا رحیمی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به آغاز فاز نخست پروژه مطالعاتی توسعه گردشگری منطقه شمال غرب کشور، گفت: توسعه گردشگری با همکاری ایران و ژاپن اجرا می شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی توسعه گردشگری کشور افزود: پروژه مطالعاتی توسعه گردشگری منطقه شمال غرب کشور در سه فاز مطالعات اولیه و بازدیدهای میدانی، مطالعات تفضیلی و تدوین طرح جامع گردشگری شمال غرب کشور انجام می شود.

وی با اشاره به بازدید مشاوران و ناظران ستادی و استانی از استان های هدف، خاطرنشان کرد: استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، قزوین و زنجان استان های هدف توسعه گردشگری منطقه شمال غرب هستند.

مدیر کل برنامه ریزی توسعه گردشگری کشور با اشاره به بازدید کارشناسان از جاذبه های گردشگری استان های هدف و گفتگو با مالکان و بهره برداران در این مناطق، گفت: سایت‌های باستان‌شناسی و موزه‌ها، مراکز اقامتی و واحدهای بوم‌گردی، مراکز تفریحی و سرگرمی و تفرجگاه‌های طبیعی، مراکز پذیرایی، مجتمع‌های بین‌راهی، مراکز تولید و فروش صنایع‌دستی از جمله مراکزی است که کارشناسان از آنها بازدید می کنند.

رحیمی با اشاره به ضرورت آماده‌سازی دستگاه‌های استانی برای همگرایی، اجماع نظر و همکاری در بروز‌رسانی و ارائه اطلاعات لازم برای تدوین برنامه توسعه گردشگری شمال غرب کشور، تصریح کرد: بررسی زنجیره خدمات ادارات کل دستگاه‌های استانی شامل محیط‌ زیست، نمایندگی وزارت خارجه، شهرداری‌ها، ادارات کل آب منطقه‌ای، علوم پزشکی، حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی، فرودگاه‌ها، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن و بررسی ساختارها، طرح‌های مکمل، مداخلات منفی و مثبت و ارتباط ارگانیک میان استان‌ها از اهداف نشست با مدیران و کارشناسان است.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس