عملیات اجرایی بازارچه صنایع دستی خوسف به زودی آغاز می شود


عملیات اجرایی بازارچه صنایع دستی خوسف به زودی آغاز می شود

شفیعی گفت: در روستای کوشه سفلی حدود سه هکتار زمین جهت ساخت کارگاه و بازار فروش محصولات و صنایع دستی در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمد شفیعی» (2 خرداد) در شورای مهارت این شهرستان با بیان اینکه شعار سال از سوی مقام رهبری «سال رونق تولید» معرفی شده است، اظهارداشت: دغدغه رهبری و دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی توجه به تولید و اشتغال است، لذا فنی و حرفه ای در توانمندسازی و توان افزایی افراد در مشاغل مختلف نقش به سزایی دارد.

فرماندار خوسف افزود: از آنجایی که توانمندسازی افراد بر مبنای آموزش پیش زمینه رونق تولید است، فنی و حرفه ای می تواند دغدغه رهبری و دستگاه های اجرایی را رفع و از موازی کاری دستگاه های اجرایی جلوگیری کند.

شفیعی با بیان اینکه نیازسنجی جامعه هدف در خصوص نیازهای آموزشی مهم است، گفت: در صورت نیازسنجی دوره های آموزشی برای جامعه هدف نتیجه کار که همان اشتغال و تولید است، اثربخش تر و کارآمدتر خواهد بود.

وی افزود: شورای مهارت در شهرستان خوسف راه اندازی شده تا فنی و حرفه ای در راستای کاهش موازی کاری و تخصصی کردن دوره های آموزشی در روستاها و شهر گام های موثری را بردارد.

فرماندار خوسف گفت: هم اکنون فنی و حرفه ای در بحث بازاریابی محصولات کشاورزی در روستاهای هدف و آموزش برای رونق گردشگری و افزایش کسب و کار با توجه به شرایط اقتصادی و آب و خاک روستا و شهرستان می تواند در بازاریابی و استارت آپ ها موفق عمل کند.

شفیعی با تاکید بر اینکه هم اکنون افراد در شهر و روستاها باید با بازارهای نو آشنا شوند، بیان کرد: علاقه مندان به این فضا بهتر می توانند به کسب و کار خود رونق و محصولات خود را بفروشند.

وی با اشاره به پتانسیل شهرستان خوسف در زمینه محصولات استراتژیک و خاص منطقه همانند گل نرگس و پنبه مله، افزود: با ایجاد بازارهای تخصصی و نو در این زمینه با کمک فنی و حرفه ای می توانیم این محصول استراتژیک را حفظ و توسعه و در اقتصاد آن نقش ایفا کنیم.

فرماندار خوسف با بیان اینکه شهرستان خوسف دارای پنج دهستان است، اضافه کرد: هر کدام از این دهستان ها ظرفیت ها و پتانسیل های خاصی دارد که باید بر اساس ظرفیت خاص همان منطقه؛ دوره های آموزشی با کمک فنی و حرفه ای برگزار کند؛ لذا باید در این خصوص دوره های آموزشی برای هر دهستان در قالب فصل های جدید ارائه شود.

شفیعی گفت: شهرستان خوسف وسیع ترین شهرستان استان با ۲۰۰ پارچه آبادی؛ نیاز به زیرساخت های زیادی دارد که این پراکندگی روستاها، کار دستگاه ها را برای جلوگیری از موازی کاری و ایجاد زیرساخت ها مشکل می کند، لذا باید در این راستا از ظرفیت فنی و حرفه ای به لحاظ توانمندسازی و توان افزایی افراد استفاده کرد.

وی بیان کرد: در خصوص بهره وری آب و خاک، کشت های جایگزین و آبخیزداری باید جامعه هدف کشاورز را آموزش داد تا شاهد اثربخش و رونق تولید باشیم.

فرماندار خوسف در خصوص بازارچه صنایع دستی در روستای کوشه افزود: تاکنون سه هکتار زمین در این روستا با کاربری کارگاه در اختیار شورا قرار گرفته که می توان در این بازارچه ۱۰۰ واحد ایجاد کرد، لذا در صورت ارائه نقشه زمین از سوی شرکت مربوطه، این بازارچه به زودی راه اندازی می شود.

شفیعی افزود: دبیرخانه سنگ های قیمتی با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان تجهیز و هم اکنون ساختمان آن آماده است و که درصورت گذراندن دوره های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای افراد علاقه مند، این دبیرخانه راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت های تولیدی در بخش صنعت، معدن و گردشگری در شهرستان خوسف نیازمند نیازسنجی است و همه دستگاه ها باید در این خصوص نیازهای آموزشی خود را به فنی و حرفه‌ای ارائه کنند تا آموزش تنها منجر به ارائه مدرک نشده و موثر واقع شود.

همچنین «وحید ملکی»، رئیس فنی و حرفه ای خوسف در این جلسه اظهار داشت: شهرستان خوسف از محدود شهرستان هایی است که در آن شورای مهارت تشکیل می شود.

فنی و حرفه ای خوسف ۵ برابر بالاتر از نرم کشوری، آموزش ارائه داده است

ملکی با اشاره به اینکه فنی و حرفه ای استان در خصوص پیشرفت آموزشی در میان شهرستان های دیگر عملکرد برتری دارد، گفت: تاکنون ۲۶۴هزار ساعت آموزش در شهرستان خوسف انجام شده که با توجه به نیروی انسانی کم و مربی کم، این رقم پنج برابر بالاتر از نرم کشوری است.

وی با بیان اینکه خدمات اصلی و آموزش های غیر رسمی در فنی و حرفه ای به صورت کاملا رایگان انجام می شود، گفت: عملکرد فنی و حرفه‌ای خوسف نسبت به برش استانی ۱۱۵درصد است.

رئیس فنی و حرفه ای خوسف افزود: اولین دوره های پرورش قارچ، پارچه بافی و آرایشگری در شهرستان خوسف برگزار شده، که این دوره ها از اشتغال خوبی هم برخوردار بوده است.

سرپرست فنی و حرفه ای خوسف با بیان اینکه پادگان «04» خوسف ظرفیتی است که باید از آن در راستای آموزش افراد و اشتغال گام برداشت، گفت: در سال گذشته ۲۴دوره برای مهارت آموزی پادگان با ظرفیت ۷۵۰ نفر و ۲۲۱ آزمون آنلاین و یک هزار و ۴۱۵ آزمون هماهنگ با ادوار دو هزار و ۲۵۶هزار نفر برگزار شده و همچنین ۲۴۷ میلیون تومان در راستای تجهیز کار گاه های مرتبط مرکز فنی و حرفه ای هزینه شده است.

وی تامین اعتبار برای راه اندازی آموزش دیزل در مرکز فنی و حرفه ای و برنامه ریزی برای ارتقای فعالیت‌های پژوهش بنیان در مرکز فنی و حرفه‌ای را از نیاز های این مرکز عنوان کرد .

همچنین اعطای تسهیلات کم بهره و واگذاری زمین با کاربری آموزش پرورش به آموزشگاه های آزاد، تهیه وسیله ایاب و ذهاب جهت سرویس دهی به کار آموزان، وجود بازار فروش جهت عرضه تولیدات و محصولات کارآموزان مهارت دیده، تامین اعتبار جهت زیرساخت مرکز و بروز رسانی تحهیزات و معرفی نماینده دستگاه های دولتی جهت همکاری در برنامه ریزی دوره های مهارت از دیگر درخواست های وی در شورای مهارت شهرستان بود.

رئیس فنی و حرفه ای خوسف اشباع جمعیت مهارت دیده در برخی از رشته ها، عدم بضاعت کافی کارفرما برای تهیه مواد مصرفی برخی دوره ها و آموزش و بروز مشکلات اجزایی دوره ها را از عمده مشکلات فنی و حرفه‌ای شهرستان برشمرد و گفت: عدم وجود خوابگاه شبانه روزی از دیگر مشکلاتی است که باید در این خصوص چاره اندیشی کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری مشترک بین فرمانداری شهرستان خوسف و ادار کل فنی و حرفه ای استان در خصوص جلوگیری از موازی کاری و افزایش کلاس های آموزشی مبادله شد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان