آشفته بازار حذف و اضافه مجری و برنامه در تلویزیون/ پایان دوران سلبریتی-مجری ها رقم می خورد؟


آشفته بازار حذف و اضافه مجری و برنامه در تلویزیون/ پایان دوران سلبریتی-مجری ها رقم می خورد؟

با صحبت های اخیر علی عسگری رییس سازمان صدا وسیما شاید بتوان گفت تلویزیون می خواهد پایان دوران سلبریتی مجری ها را اعلام کند، اما به نظر می رسد اختلاف نظرهایی که بین مدیران رسانه ملی و برخی مدیران شبکه ها وجود دارد مانع حل و فصل این موضوع شده است.

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری شبستان، مدت ها است که تلویزیون هر روز درگیر حواشی تازه ای است، از بحث بر سر بازیگر مجری ها گرفته تا مهمان های برنامه های شاخص و البته تبلیغات بی اندازه به بهانه جذب درآمد.

صحبت های اخیر مقام معظم رهبری در خصوص برخی برنامه های تلویزیون و هشدارهای ایشان موجب شد تا مدیران تلویزیون کمی به خودشان بیایند. قطع پخش مسابقه «برنده باش» از روی آنتن شبکه سوم سیما، جلوگیری از پخش برنامه « ماه ماه» با اجرای بنیامین بهادری در ماه رمضان که قرار بود جایگزین ماه عسل احسان علیخانی شود، برخی از تصمیمات مدیران سیما بعد از صحبت های مقام معظم رهبری بود.

رئیس سازمان صدا وسیما هم به تازگی دو به شبکه تلویزیونی تذکراتی داده است که نتیجه اش حذف مجری « جشن رمضان» شبکه 5 شد. شهره سلطنی از این برنامه حذف شد تا مدیران سیما خودی نشان بدهند. برخی شنیده های می گویند عکس های او در صفحه شخصی اش در اینستاگرام و در فضای مجازی موجب این تصمیم گیری شده است.

این در یک عضو شورای نظارت بر صداوسیما چهارشنبه هفته گذشته گفت: «رئیس سازمان صداوسیما در جلسه شورای معاونان و مدیران سیما به این موارد تذکر جدی داده است. قرار شده یا این افراد رفتار و سبک زندگی‌شان را اصلاح کنند و در قاب تلویزیون به فعالیت خودشان ادامه دهند یا این که در مقام مجری تلویزیونی جایگاهی نخواهند داشت.»

آشفته بازار حذف و اضافه مجری و برنامه در تلویزیون/ پایان دوران سلبریتی-مجری ها رقم می خورد؟

این در حالی است که برخی رسانه در حال جریان سازی در این زمینه هستند تا دیگر بازیگرانی که عکس های مشابه دارند و اتفاقا در تلویزیون هم در کسوت مجری حضور دارند هم از تلویزیون حذف شوند!

شنیده های دیگری هم حاکی از این است که بین مدیر پرحاشیه شبکه سه ، علی فروغی و مرتضی میرباقری اختلافاتی وجود دارد که شاید بتوان آن را به تصمیم میرباقری برای ممانعت از پخش برنامه بنیامین و همچنین قطع برنامه «برنده باش» ربط داد. در این زمینه در خبرگزاری شبستان بخوانید: « اوج ناهماهنگی میان مدیران سیما/ حذف برنامه «بنیامین» از کنداکتور به دلایل نامعلوم»

شهره سلطانی پس از حذف خود از برنامه « جشن رمضان»در پستی اینستاگرامی در واکنش به این اتفاق نوشت: « تیغ بران گر به دستت داد چرخ روزگار / هر چه می خواهی ببر اما نبر نان کسی»

او که خود پیش از این اتفاقات در گفت و گویی درباره حضور خود در کسوت مجری در تلویزیون و البته تعدد بازیگر مجری ها در تلویزیون گفته بود : « سال‌هاست که فهمیده‌ام در حرفه ما تنها چیزی که مهم نبوده، هنر و توانایی است. به نوعی یک آشفتگی وجود دارد و عوامل هر حرفه به حرفه دیگری روی می‌آورند. البته اگر آدم‌ها توانایی کاری که می‌خواهند انجام دهند را داشته باشند و با تجربه به عرصه دیگر ورود کنند، هیچ اشکالی ندارد.» در صحبت های خود اعلام کرد قصد نداشته به عنوان مجری در تلویزیون حضور یابد اما حس تجربه کردن موجب شده این پیشنهاد را بپذیرد.

آشفته بازار حذف و اضافه مجری و برنامه در تلویزیون/ پایان دوران سلبریتی-مجری ها رقم می خورد؟

او در بخش دیگری از صحبت هایش در این گفت و گو گفته بود: « در سال‌های گذشته پیشنهاد اجرا در برنامه‌های دیگری را نیز داشتم ولی تا امروز این پیشنهادها خیلی برای من وسوسه برانگیز نبود و به نوعی هیجان، تمایل و رغبتی را برای آنها نداشتم. برنامه جشن رمضان نیز در شرایطی پیش آمد که مشغول کارهای دیگری بودم. به همین دلیل در ابتدا نسبت به پیشنهاد اجرای این برنامه گفتم که من مجری نیستم و نمی‌خواهم اجرای برنامه‌ای را برعهده بگیرم ولی بعد که توجیه شدم قرار است در این برنامه در قالب مجری – بازیگر یک سری آیتم‌های نمایشی را اجرا کنیم و در کنارش مصاحبه خیلی کوتاهی با میهمان در روزهای مختلف داشته باشیم، آن را قبول کردم. چراکه برای من بیشتر آیتم‌های نمایشی از اهمیت برخوردار بود. علاوه بر این همکاری با جواد رضویان که چندین مرتبه فرصت همکاری با او در تئاتر هم را فراهم نشده بود، دلیل دیگری برای قبول حضور در برنامه جشن رمضان بود. علاوه بر این نیز برای من هیچ گاردی برای اجرا کردن نیز وجود نداشته و نخواهد داشت. بر همین اساس باید بگویم که به نوعی حس کردم فرصت خوبی برای تجربه کردن فراهم است و پیشنهاد حضور در این برنامه را قبول کردم.»

به گزارش شبستان در شرایطی که بین مدیران رسانه ملی هیچ گونه هماهنگی وجود ندارد و هنوز خود به تصمیم مشترکی نرسیده اند که کدام برنامه باید روی آنتن بماند یا نماند یا کدام بازیگر می تواند مجری تلویزیون باشد یا نباشد و یا اینکه چه کسانی باید در این رسانه ممنوع التصویر باشند، سردرگمی، بی اعتمادی، نارضایتی و ریزش مخاطبان تلویزیون اتفاق غیرقابل پیش بینی نیست، اتفاقی که البته مدت هاست دامن گیر رسانه ملی شده است.

با صحبت های اخیر علی عسگری رییس سازمان صدا وسیما شاید بتوان گفت تلویزیون می خواهد پایان دوران مجری سلبریتی ها را اعلام کند ، اما به دلیل اختلاف نظرهایی یا شاید بشود گفت گروکشی هایی که بین مدیران سیما و مدیران برخی شبکه ها وجود دارد که از حد متعارف و عادی خارج شده است، هیچ خبر رسمی و قاطعانه ای در این زمینه اعلام نشده است. باید دید این حجم از حذف و اضافه مجری ها و برنامه ها تا کجا ادامه پیدا خواهد و مشکلات موجود به چه شکل حل خواهد شد.

پایان پیام/298

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند