با پرفروش ترین و بهترین خودروهای هیبریدی دنیا آشنا شوید


با پرفروش ترین و بهترین خودروهای هیبریدی دنیا آشنا شوید

خودروهای هیبریدی به دلیل مصرف سوخت پایین بسیار محبوب هستند. از این رو لیستی از پرفروش ترین و بهترین خودروهای هیبریدی جهان منتشر شده است که در آن نام خودروهایی چون تویوتا پریوس، فورد فیوژن هیبرید و شورولت ولت دیده می‌شود. طی سال‌های گذشته استقبال متقاضیان از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست نظیر خودروهای هیبریدی،... نوشته با پرفروش ترین و...

خودروهای هیبریدی به دلیل مصرف سوخت پایین بسیار محبوب هستند. از این رو لیستی از پرفروش ترین و بهترین خودروهای هیبریدی جهان منتشر شده است که در آن نام خودروهایی چون تویوتا پریوس، فورد فیوژن هیبرید و شورولت ولت دیده می‌شود.

طی سال‌های گذشته استقبال متقاضیان از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست نظیر خودروهای هیبریدی، خودروهای برقی و خودروهای پلاگین هیبریدی به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان میزان تولید این خودروها را افزایش داده‌اند تا علاوه بر جلب نگاه مشتریان به سود بیشتری دست پیدا کنند. خودروهای هیبریدی از موتورهای احتراقی بهره می‌برند که در تمامی وسایل نقلیه بنزینی وجود دارد و موتور برقی این خودروها فقط نقش کمکی و مکمل دارد. موتور الکتریکی خودروهای هیبریدی از یک باتری قابل شارژ برخوردارند تا نیروی مورد نیاز آن‌ها به کمک سیستم ترمز بازیابی شود؛ به بیانی دیگر باتری خودروهای هیبریدی توسط برق شهری قابل شارژ نخواهد بود.

شرکت‌های خودروسازی معمولا خودروهای هیبریدی را در مدل‌های مختلف تولید می‌کنند که به همین دلیل دارای تفاوت‌های اساسی هستند، اما موتور الکتریکی تمامی این خودروها به شتاب و سرعت موتور بنزینی کمک می‌کند و زمانی که بنزین وسیله نقلیه به پایان برسد، این امکان را فراهم می‌کند تا یک مسافت کوتاه حداکثر 40 کیلومتر را بدون بنزین طی کند. در واقع ترکیب موتور بنزینی و الکتریکی در این خودروها با هدف کاهش مصرف سوخت و آلایندگی ایجاد شده است، اما یکی از ضعف‌های بزرگ این خودروها گران بودن آن‌ها است که انتظار می‌رود با استقبال زیاد مشتریان، دولت‌ها نیز برای خرید آن‌ها تسهیلاتی را در نظر بگیرند. همچنین بسیاری از کشورها در راستای کاهش آلودگی‌های هوا خواهان افزایش میزان خودروهای الکتریکی و برقی هستند که همین عاملی است تا خودروسازان بزرگ را به عرضه بهترین محصولات ترغیب کند.

بهترین خودروهای هیبریدی جهان

تویوتا پریوس

با پرفروش ترین و بهترین خودروهای هیبریدی دنیا آشنا شوید

تویوتا پریوس به عنوان نخستین خودرو هیبریدی در جهان محسوب می‌شود که توانست به تولید انبوه برسد. اولین سری این خودرو در سال 1997 معرفی شد. نسل اول این خودرو تا سال 2003 تولید و در سه سال نخست فقط در بازار ژاپن عرضه می‌شد و به تدریج به بازارهای انگلستان و اروپا نیز راه پیدا کرد. نسل دوم این خودرو در تولید سال‌های 2003 تا 2009 در کشور ژاپن و سال‌های 2005 تا 2012 در کشور چین در مدل‌هایی با موتور 75 و 100 اسب بخار به فروش جهانی حدود 1.2 میلیون دستگاه دست پیدا کرد. نسل سوم این خودرو در سال‌های 2010 تا 2015 به تولید بیش از 2 میلیون دستگاه رسید که این نسل از موتورهایی با قدرت 100 اسب بخار برخوردار بودند و به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 4 لیتر با به همراه داشتند. همچنین مدل پرایم نسل سوم نیز از موتور 136 اسب بخاری بهره می‌برد و مصرف سوخت این مدل به ازای هر 100 کیلومتر حدود 2.5 لیتر است.

فورد فیوژن هیبرید

با پرفروش ترین و بهترین خودروهای هیبریدی دنیا آشنا شوید

خودرو فورد فیوژن هیبرید جزو پرفروش‌ترین محصولات شرکت فورد در بازار آمریکا محسوب می‌شود که البته فورد برای برتری این خودرو نسبت به رقبایی چون تویوتا کمری و هوندا آکورد سرمایه زیادی را صرف کرده است. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد و در کنار قدرت بالا از مصرف سوخت پایینی برخوردار است. فورد فیوژن هیبرید امکانات رفاهی و ایمنی متعددی را برای سرنشینان ارائه می‌دهد. این خودرو از یک موتور با قدرت 175 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن‌متری بهره می‌برد که می‌تواند به سرعتی بیش از 200 کیلومتر بر ساعت برسد.

شورولت ولت

با پرفروش ترین و بهترین خودروهای هیبریدی دنیا آشنا شوید

شورولت ولت در سال 2010 تولید و در همان سال به صورت رسمی به بازار عرضه شد. مدل 2016 این خودرو از یک موتور الکتریکی و باتری لیتیومی 18.4 کیلووات ساعتی بهره می‌برد که به کمک آن می‌تواند تا 80 کیلومتر را طی کند. این خودرو در حالت ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر حدود 5.6 لیتر مصرف سوخت به همراه دارد که برای یک سدان بزرگ و لوکس مصرف سوخت پایینی محسوب می‌شود.

کیا اپتیما هیبرید

با پرفروش ترین و بهترین خودروهای هیبریدی دنیا آشنا شوید

کیا اپتیما هیبرید از یک موتور بنزینی 2 لیتری و یک موتور الکتریکی به همراه باتری لیتیوم پلیمتری 1.6 کیلووات ساعتی بهره می‌برد که در مجموع قدرتی حدود 193 اسب بخار تولید می‌شود و این نیرو توسط گیربکس 6 سرعته تیپ تیونیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. گشتاور این خودرو نیز زیاد بوده و به همین دلیل شاهد شتاب‌گیری بالایی خواهیم بود. گفتنی است طراحی مدل بنزینی و هیبریدی این خودرو تفاوتی ندارد.

فورد فیوژن انرژی

با پرفروش ترین و بهترین خودروهای هیبریدی دنیا آشنا شوید

خودرو فورد فیوژن انرژی از یک موتور بنزینی 2 لیتری 4 سیلندر با چرخه اتکینسون بهره می‌برد که قدرت تولیدی موتور بنزینی 141 اسب بخار است و موتور الکتریکی نیز قدرتی برابر با 118 اسب بخار تولید می‌کند. هرچند فعالیت همزمان این دو موتور قدرتی بیش‌تر از 188 بخار تولید نخواهد کرد. مصرف سوخت این خودرو بسیار پایین است و بر اساس محاسبه سازمان EPA به ازای هر 100 کیلومتر در محیط شهری 2.48 لیتر و در محیط جاده‌ای 2.67 لیتر است.

تویوتا کمری هیبرید

با پرفروش ترین و بهترین خودروهای هیبریدی دنیا آشنا شوید

مدل 2016 خودرو تویوتا کمری هیبریدی از یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر در کنار یک موتور الکتریکی با یک پک باتری بهره می‌برد. قدرت ترکیبی این خودرو حدود 200 اسب بخار است که قدرت تولید شده از این موتور توسط سیستم CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مصرف سوخت این خودرو بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا (EPA) به ازای هر 100 کیلومتر در شهر حدود 5.88 لیتر و در جاده حدود 6.9 لیتر است.

هیوندای سوناتا هیبرید

با پرفروش ترین و بهترین خودروهای هیبریدی دنیا آشنا شوید

هیوندای سوناتا هیبرید با 5 موتور مختلف شام 3 مدل بنزینی و یک مدل هیبرید و یک مدل پلاگین هیبریدی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. شرکت کره‌ای هیوندای خودرو سوناتا هیبرید را از سال 2008 تولید و به بازار عرضه می‌کند که مدل 2018 این خودرو از یک موتور 2 لیتری با قدرت 193 اسب بخار و گشتاور 190 نیوتن‌متر بهره می‌برد. این خودرو می‌تواند ظرف مدت 9.5 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و مصرف سوخت آن به ازای هر 100 کیلومتر 4.7 لیتر است. حداکثر سرعت این خودرو نیز 190 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا