به گزارش افکارنیوز،

شهاب الدین بیمقدار؛ عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص مسکوت ماندن پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسکوت ماندن پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام به ضرر کشور است و در واقع این مورد یک سلاح قوی اقتصادی دست ترامپ است، افزود: با توجه به اینکه کشورهای دنیا با همدیگر در ارتباط هستند، دنیا را شرکت‌های خصوصی اداره می‌کند و اکثر بانکهای جهانی خصوصی هستند پس در افتادن با دنیا کار درستی نیست.

وی گفت: چنانچه پارلمان تصویب نشود مسلماً برخی از کشورها ما را به لیست سیاه می برند که در این صورت علاوه بر مشکلات اقتصادی برای کشور، موجب اسباب زحمت ایرانیان خارج از کشور که با پاسپورت ایرانی زندگی می‌کنند و تابعیت آن کشور را ندارند می‌شود.

وی به ایرانیانی که در گرجستان و ارمنستان زندگی می کند اشاره کرد و گفت: حساب شخصی برخی از ایرانیان در این کشور مسدود شده است که این موارد جزئی از نتایج تصویب نشدن پالرمو است.

با عدم تصویب پالرمو بهانه به دست سایر کشورها ندهیم

بی‌مقدار اظهار کرد: بعد از تحریم‌ها بانک عراقی حساب بانکی یکی از خودروسازی های ایرانی را بلوکه کرده که در نتیجه این خودروساز نمی تواند خودرو وارد عراق کند و اگر در تصویب FATF تعلل کنیم بهانه‌های بیشتری به دستشان می دهیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی دلیل تصویب نکردن پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام را این‌گونه توصیف کرد که تفکری در مجمع، گرد آمده‌اند، مخالف این موضوعات هستند، در نهایت اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام رای خود را اعلام نکند مقام معظم رهبری وادار به ورود به این بحث خواهد شد.

در نهایت پالرمو باید تصویب شود

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در این جهان زندگی می‌کنیم و مجبوریم در نهایت این موضوع را قبول کرده و به این کنوانسیون بپیوندیم که اگر تصویب نشود کشورهای دوست هم نمی توانند روابط تجاری شان را با ما ادامه دهند.

وی به سفرشان با رئیس مجلس به روسیه اشاره کرد و افزود: در این سفر رئیس بانک مرکزی روسیه رسما به دکتر لاریجانی اعلام کردند که اگر FATF را قبول نکنند نمی‌توانند روابط شان را با ایران ادامه دهند.

عدم تصویب پالرمو و CFT برابر است با نابودی اقتصاد کشور

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید هر چه سریع‌تر پالرمو را تصویب کند، نباید با دست خودمان اقتصاد کشور را نابود کنیم اگر صادرات‌مان قطع شود اقتصادمان نابود می شود.