وحدت و همدلی رزمندگان موجب پیروزی خرمشهر شد


وحدت و همدلی رزمندگان موجب پیروزی خرمشهر شد

کرج - ایرنا - مشاور رهبر معظم انقلاب در نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: وحدت و همدلی موجب پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر شد.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم غلامحسین دربندی شامگاه پنجشنبه در دومین همایش فاتحان عشق در مصلای امام خمینی (ره) شهرستان فردیس استان البرز افزود: در عملیات فتح خرمشهر همه نیروها اعم از ارتش، سپاه، بسیج، روحانیت و جهاد سازندگی با وحدت و یکدلی خود ارتش صدام بعثی را که از حمایت استکبار برخوردار بود، شکست دادند.
وی اضافه کرد: عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر شکست صدام و ارتش صدام نبود بلکه شکست استکبار بود .
دربندی گفت: به خاطر این حماسه بزرگ حضرت امام راحل (ره ) فرمودند که ما در جنگ پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم و در جنگ ابهت 2 ابر قدرت شرق و غرب را شکستیم.
وی اظهار داشت: ارتش صدام آمده بود در خرمشهر بماند و روی در و دیوار این شهر نوشته بودند که آمده ایم بمانیم و این نیروی ایمان رزمندگان اسلام بود که توانست ارتش بعث عراق را از خرمشهر بیرون کند.
امیر دربندی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس توسط جوانان و نوجوانان مدیریت شد، افزود: شهید بهنام محمدی نوجوان بسیجی یکی از این رزمندگان بود که هیچ وقت قدیمی نمی شود.
وی در ادامه با بیان اینکه جنگ هایی که امروز در دنیا رخ می دهد با 2 هدف اصلی توسعه و کشور گشایی و پر کردن جیب و منافع افراد است، اظهار داشت: تنها نبردی که در روی کره زمین رخ داد و این 2 هدف را نداشت دفاع مقدس جمهوری اسلامی بود.
دربندی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دشمنان با نگهداشتن یاد و خاطره های شهدا نیز مشکل دارند ،گفت: مشکل آنها این است که گرامیداشت یاد و خاطره شهید محسن حججی ها ، موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود.
وی با بیان اینکه 2 مولفه انس با قرآن و همراه داشتن عکس امام (ره ) در همه رزمندگان مشترک بود، افزود: رزمندگان برای کشور جان خود را نثارمی کردند و در راه اهداف والای امام (ره) به شهادت می رسیدند.
در پایان مراسم از مادران شهدای شهرستان فردیس استان البرز تجلیل به عمل آمد.
7413/ 6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403