نمایش عروسک پوتین در BBC صدای کرملین را درآورد +عکس


نمایش عروسک پوتین در BBC صدای کرملین را درآورد +عکس

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه از به کار بردن عروسکی شبیه به ولادیمیر پوتین در شبکه تلویزیونی بی بی سی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دیمیتری پسکوف روز پنجشنبه به تاس گفت: بی بی سی از کرملین اجازه ای برای این کار نگرفته است و حتی تهیه کنندگان این برنامه تلویزیونی که در آن عروسک مشاهده می شود به ما برای گرفتن اجازه مراجعه نکرده اند.

گفتنی است چند روز پیش بی بی سی اعلام کرده بود که برنامه ای را با شرکت یک عروسک به نام ولادیمیر پوتین تهیه کرده است که از افراد مختلف مصاحبه خواهد گرفت.

در این برنامه تلویزیونی دیده می شود که عروسکی به شکل ولادیمیر پوتین به عنوان مجری پشت یک میز نشسته است و عقاب دو سر نماد وزارت دفاع روسیه مبنی بر اینکه همچون عقاب با تیز بینی شرق و غرب را می نگرند نیز دیده می شود.

نمایش عروسک پوتین در BBC صدای کرملین را درآورد +عکس

در سال های 1994 تا 2002 نیز برنامه ای به نام کوکلی (عروسک ها) از شبکه ان.ت.و روسیه پخش می شد که عروسکی به مانند پوتین در آن شرکت داشت و به نقد سیاست های رئیس جمهوری روسیه می پرداخت.

پس از تغییر و تحولات اساسی در این شبکه تلویزیونی و خرید بخش عمده ای از سهام آن توسط شرکت های دولتی روسیه، اکثر کارکنان این شبکه اخراج شدند و برنامه کوکلی نیز کنار گذاشته شد.

روابط روسیه و انگلیس در دو سال گذشته بیش از هر زمانی پر تنش بوده است اگر چه روس ها معتقدند ترزا می نخست وزیر انگلیس برای فرافکنی از مشکل داخلی در این کشور بر سر اجرای برگزیت روسیه را هدف جنگ رسانه ای قرار داده است اما انگلیسی ها دلیل تنش با روسیه را تلاش این کشور برای کشتن سرگئی اسکریپال جاسوس روس و دخترش در یک مکان عمومی در انگلیس با استفاده از تسلیحات شیمیایی می دانند که جان یک پلیس را هم به خطر انداخته بود.

روس ها همواره این اتهام را رد کرده اند و از انگلیس خواسته اند که در تحقیقات با آنها مشارکت داشته باشند تا مقصران اصلی این حادثه پیدا شوند درخواستی که لندن به آن توجه ای نکرده است.

تنها مدرک لندن در این رابطه به نظر می رسد استناد به اظهارات پیشین ولادیمیر پوتین است که به مردم کشورش وعده داده بود خیانتکاران در هر جای جهان تاوان کار خود را پس خواهند داد.

مقامات انگلیسی به همین بهانه توانستند بیش از150 دیپلمات روس را از کشورهای مختلف جهان اخراج کنند چرا که آمریکا و نزدیک به 28 کشور دیگر نیز از انگلیس حمایت کردند.

اقدامات دیپلماتیک انگلیس علیه روسیه به حدی سریع صورت گیرد که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد به احترام دیپلمات های انگلیسی کلاه خود را از سر برمی دارد چرا که آنان توانستند بدون ارایه مدرکی مشخص و اثبات ادعای خود، دست به اقدامات ضد روسی گسترده بزنند.

آمریکا نیز در حمایت از انگلیس، یکی از کنسولگری های روسیه را تعطیل و تعدادی از دیپلمات های این کشور را اخراج کرد تا نخستین کشوری باشد که در این پرونده حتی بیشتر از لندن، دیپلمات روس اخراج کرده باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها