دومین روز از رویداد استارتاپی اسلامی - قرآنی «طلوع برکت» برگزار شد


دومین روز از رویداد استارتاپی اسلامی - قرآنی «طلوع برکت» برگزار شد

گروه جامعه ــ رویداد استارتاپی اسلامی - قرآنی طلوع برکت از مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاددانشگاهی امروز، دوم خردادماه، دومین روز کاری خود را سپری کرد.

دومین روز از رویداد استارتاپی اسلامی - قرآنی «طلوع برکت» برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ رویداد استارتاپی اسلامی - قرآنی طلوع برکت از مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاددانشگاهی امروز، دوم خردادماه، دومین روز کاری خود را در بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم سپری کرد.

این رویداد استارتاپی اسلامی - قرآنی در قالب محورهای گردشگری و توریسم، هنرهای تجسمی، معماری و دکوراسیون داخلی، اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای، سلامت و محصولات غذایی حلال، تولید محتوای چند رسانه‌ای، وب و اپلیکیشن و مد و لباس اسلامی برگزار می‌شود.

محمد واعظی‌نژاد، دانشجوی دکترای کارآفرینی، مؤسس و عضو هیئت علمی پژوهشکده حکمت، مدرس کارگاه آشنایی با مدل کسب‌وکار در رویداد طلوع برکت بود.

وی در ابتدای سخنان خود مدل کسب‌وکار را معماری یک شرکت جهت خلق، بازاریابی و تحویل دانست و گفت: شرکت‌ها تا 20 سال پیش بر سر اینکه محصول و یا خدمتی به مشتری ارائه‌دهنده رقابت می‌کردند، اما امروز همه به دنبال یافتن مدل‌های کسب‌وکار نوین هستند.

واعظی‌نژاد با ذکر مثالی گفت: تاکسی‌های اینترنتی که طی سال‌های گذشته رونق زیادی یافته‌اند در عملکرد تفاوتی با آژانس‌های اتومبیل نداشتند؛ آنچه در این میان جذابیت و تفاوت ایجاد کرد، مدل ارائه خدمت بود.

رقابت بر سر تکامل مدل کسب‌وکار

وی سریال‌های شبکه خانگی، نرم‌افزارهای روبیکا، اول مارکت و برخی از بازی‌های اینترنتی را نیز از جمله مدل‌های کسب‌وکارهای نوین دانست و گفت: مایکل بدنار برندت، رئیس تحول دیجیتال اوراکل معتقد است که رقابت در دنیای امروز بر سر نوآوری در محصول نیست، بلکه تلاش مردم در زمینه نوآوری و تکامل مدل کسب‌وکار است.

واعظی‌نژاد در تبیین سه تفاوت استارتاپ با کسب‌وکارهای سنتی نیز گفت: استارتاپ ها مدل کسب‌وکار نوآورانه هستند که نقش نیروی انسانی در آن بسیار مهم و دارای ویژگی مقیاس‌پذیری هستند.

وی به افرادی که علاقه‌مند به فعالیت در عرصه کسب‌وکارهای نوین هستند پیشنهاد داد تا از تست بلبین برای تیم‌سازی استفاده کنند و اظهار کرد: تست بلبین گویای آن است که مردم دارای یکی از تیپ‌های شخصیتی عمل‌گرا، مردم‌گرا و یا تفکرگرا هستند. در چینش تیم باید طوری عمل کنیم که نیروی انسانی از هر سه تیپ شخصیتی داشته باشیم.

واعظی‌نژاد تصریح کرد: فردی که قصد به وجود آوردن کسب‌وکارهای نوین را دارد باید طوری فعالیت کند که یکی از شاخص‌های فعالیت وی کاهش هزینه یا تمرکز و خاص بودن و یا تمایز باشد.

وی از دیگر بخش‌های بوم کسب‌وکار را جذب، حفظ و افزایش مشتری دانست و گفت: ۳۰ روش مختلف کسب درآمد وجود دارد که برای داشتن کسب‌وکارهای نوین باید بدان آگاهی داشته باشیم.

واعظی‌نژاد منابع کلیدی، فعالیت‌های کلیدی و هزینه‌ها را نیز از دیگر بخش‌های بوم کسب‌وکار دانست و با تأکید بر اینکه در تمام این بخش‌ها باید شاخصه خلاقیت رعایت شود، یادآور شد: از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند سهم مهمی در موفقیت کسب‌وکار نوین داشته باشد شرکای کلیدی هستند؛ این افراد کسانی‌اند که می‌توانند بخشی از کار شما را بهتر و ارزان‌تر انجام دهند.

در ادامه تیم‌ها پس از آشنایی با بوم کسب‌وکار در حضور اساتید و مشاوران نسبت به پرورش ایده خود در این بوم اقدام کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید