مراسم شب های قدر در امامزاده سید کججانی برگزار می شود


مراسم شب های قدر در امامزاده سید کججانی برگزار می شود

تبریز- ایرنا- مدیر امام زاده سید محمد کججانی از برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور میزبانی از 18هزار روزه دار در شب های قدر در این امام زاده خبر داد.

حجت الاسلام صمد خلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مراسم احیای لیالی قدر و سوگواری شب شهادت امیرالمؤمنین علی (ع) با حضور قاریان برجسته استان و با برگزاری دعاهای مخصوص این شب ها در صحن مقدس امام زاده سید محمد کججانی برگزار می شود.
وی ادامه داد: با حمایت های خیران امسال در این شب ها با ارائه افطار و سحری کامل در خدمت زائران عزیز خواهیم بود.
حجت الاسلام خلیلی، با اشاره به حضور بیش از 15 هزار زائر در طول ماه از این امام زاده گفت: به طور متوسط در هر ماه بیش از 15 هزار زائر از این امام زاده حضار می شوند که تلاش می کنیم با تعریف برنامه های فرهنگی و اجتماعی در خدمت زائران باشیم.
وی از برگزاری ویژه برنامه های مذهبی و فرهنگی سه شنبه های هر هفته در این امام زاده خبر داد و افزود: زائران هر سه شنبه میهمان سفره اطعام امامزاده هستند و بیش از 3 هزار پرس شام به زوار ارائه می شود و در کنار برنامه های مختلف فرهنگی شاهد حضور تیم پزشکی با تجویز داروی رایگان، تیم داندانپزشکی، مشاور حقوقی، مشاور خانواده و مشاور طب سنتی در امام زاده هستیم.
مدیر امام زاده سید محمد کججانی، با اشاره به شناسایی خانواده های بی بضاعت این منطقه گفت: در طول پنج ماه گذشت ضمن شناسایی خانواده های نیازمند منطقه، چهار بسته غذایی در بین آنها توزیع شده است.
وی توجه به خانواده های معتادان را نیز در دستور کار این مجموعه دانست و گفت: در همین مدت خانواده های معتادان نیز شناسایی شده و در آینده نزدیک کلاس های آموزشی ویژه این افراد در محل امام زاده برگزار می شود.
حجت الاسلام خلیلی توجه ویژه به مسائل فرهنگی را از جمله های رویکرد های اصلی مدیریت مجموعه دانست و خاطرنشان کرد: امام زاده در امور جاری خودگردان هست و با نذور مردم مدیریت می شود و اجرای برنامه های خاص در قالب ویژه برنامه و یا برنامه های فرهنگی نه با کمک ارگان های دولتی بلکه با حمایت‌های خیرین صورت می گیرد.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت ایجاد قطب های فرهنگی در بقاع متبرکه گفت: تلاش می‌کنیم با جذب کمک های خیرین امام زاده سید محمد کججانی به عنوان قطب فرهنگی تاثیرگذار در منطقه شناخته شود.
مدیر امام زاده سید محمد کججانی از آمادگی این مجموعه برای ایجاد خانه خیرین خبر داد و گفت: آماده ایم تا خانه خیرین را در این امام زاده راه‌اندازی کنیم تا خیرین ضمن حضور خود نقش اصلی را در امور خیر داشته باشند.
به گزارش ایرنا، امامزاده سیدمحمد کججایی در روستای کججان در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهر تبریز در جوار آرامستانی که قدمت آن به قرون ششم و هفتم هجری قمری می رسد، واقع شده است.
خواجه سیدمحمد کججاییˈ از عرفای متقی و مورد احترام زمان خود بود که نسب وی با 14 واسطه به چهارمین امام شیعیان می رسد که در ذی حجه سال 677 هجری قمری و به سن 63 سالگی در دوران حکومت آباقاخان از ایل مغول دارفانی را وداع و در محل کنونی امامزاده تدفین شد.
6120/3071

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری