نکته‌ مهم برجامی که عراقچی به مقام آلمانی یادآور شد


نکته‌ مهم برجامی که عراقچی به مقام آلمانی یادآور شد

فارس نوشت: معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار مقام آلمانی با تأکید بر پایان خویشتن‌داری ایران، تعهدات کشورهای باقیمانده در برجام را یادآور شد.

«ینس پلوتنر» مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه آلمان و مذاکره کننده ارشد این کشور در برجام که به تهران سفر کرده است، امروز (پنجشنبه) با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
در این ملاقات آخرین تحولات برجام و تلاش های آلمان برای حفظ آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.عراقچی در این دیدار با تاکید بر پایان خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران، تعهدات کشورهای باقی مانده در برجام پس از خروج آمریکا از این توافق را یادآوری و بر ضرورت اجرای این تعهدات بر اساس چهار بیانیه کمیسیون مشترک برجام تاکید کرد.
در این دیدار همچنین، پلوتنر بر ادامه تعهد کشورش به برجام تاکید کرد و گفت: کشورهای اروپایی به تلاش ها و مشورت های خود برای تامین خواسته های ایران و حفظ برجام ادامه خواهند داد.

«میشائیل برشتولد» سفیر آلمان در تهران نیز در صفحه توئیترش با انتشار عکسی از «ینس پلوتنر» مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران نوشت: «زمان دیپلماسی، دیدار امروز ینس پلوتنر جهت گفتگو با معاون اول وزیر امور خارجه، سید عباس عراقچی در تهران.»

نکته‌ مهم برجامی که عراقچی به مقام آلمانی یادآور شد

روزنامه «زود دویچه سایتونگ» آلمان به نقل از منابع مطلع با اشاره به سفر امروز پنج‌شنبه «ینس پلوتنر» مدیرکل سیاسی وزارت خارجه این کشور به تهران، نوشته است که برلین در تلاش است تا در تهران میانجیگری کند. این روزنامه درباره این سفر نوشته است: «بر اساس اطلاعات دریافتی از وزارت خارجه، حفظ توافق هسته‌ای، محور اصلی سفر مدیرکل سیاسی به تهران است.»

یک منبع در وزارت خارجه آلمان اوضاع در منطقه خلیج فارس را «به شدت جدی» توصیف کرده و گفته است اوضاع توافق هسته‌ای نیز به همین شکل است. به گفته این فرد، «واقعا خطر تشدید تنش‌ها، از جمله به واسطه اشتباه محاسباتی یا یک حادثه، وجود دارد» و در این شرایط «گفت‌وگو بسیار مهم است.»

2323

کد خبر 1263143

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید