یادداشت اختصاصی/ معضلی بزرگ‌تر از ترامادول؛ اعتیاد به طلبکاری


یادداشت اختصاصی/ معضلی بزرگ‌تر از ترامادول؛ اعتیاد به طلبکاری

صحبت‌های علیپور این روزها دست به دست و گوشی به گوشی می‌چرخد.

صحبت‌های علیپور این روزها دست به دست و گوشی به گوشی می‌چرخد.

جلسه‌ای بگذاریم. یک روز با فوتبالیست‌ها بنشینیم دور هم. دور یک میز بزرگ بنشینیم و صحبت کنیم. میزان بدهی‌مان را مشخص کنیم. میزان طلبکاری‌شان را مشخص کنند. چکی، سفته‌ای چیزی امضا کنیم و بدهیم و شاید تمام شود برای همیشه. این حجم از طلبکاری که روز به روز هم بیشتر و بیشتر می‌شود دلیل منطقی ندارد. هر چه می‌گردیم و می‌گردیم پیدا نمی‌کنیم که این همه طلبکاری از کجا آمده و بعضی‌ها را تسخیر کرده.

«آن بازیکن زحمات فوتبال ملی ما را به باد فنا داد. این زائیده رفتار غلط بازیکنی بود که ترامادول مصرف کرد. آن بازیکن می‌خواست عملکرد خوبی داشته باشد اما رابطه میان مغز و عضله برقرار نشد.»

صحبت‌های علیپور این روزها دست به دست و گوشی به گوشی می‌چرخد. خیلی‌ها به آن می‌خندند و خیلی‌ها هم سری به تاسف تکان می‌دهند که راست می‌گوید. علیپور از کدام بازیکن حرف می‌زند؟ او چند بار صحنه گل اول ژاپن را دیده است؟ کنعانی‌زادگان را دیده یا حاج‌صفی. شاید رامین رضاییان را نشناخته. همه بازیکنان تیم ملی ترامادول زده بودند که آن طور طلبکارانه سر صحنه‌ای که کوچکترین طلبی نداشتند به سمت داور حمله کردند.

صحنه برخورد بیرانوند با مامور پلیس را با چه دارو و ماده ای باید توجیه کرد. پلیسی که سرجایش ایستاده و کاری با بیرانوند ندارد. چه چیزی رفتار عجیب دروازه بان ملی‌پوش تیمی که چند دقیقه پیش قهرمان شده و هیچ دلیلی برای فشار عصبی و روانی ندارد توجیه می‌کند؟

فیلم‌های درآمده زیاد است. از این پلیس ورزشگاه جم گرفته تا آن پلیسی که خودروی فرهاد مجیدی را متوقف می‌کند و بزرگترین بدهی زندگی‌اش را به بار می‌آورد که چرا؟ چرا جلوی تخلف بازیکن سابق استقلال را گرفته است.

اگر هم فیلمی از کسی نبود می‌توانید بازی‌های زنده را ببینید. بازی استقلال و العین امارات. مهاجم تیم حذف شده استقلال به العین گل می‌زند. یک گل بی‌اهمیت و بی‌ثمر و نتیجه‌اش برای هواداران این تیم یک «هیس» است. هیس به هوادارانی که یک فصل او را با فقط 5 گل زده تحمل کردند و دم برنیاوردند. حالا به خاطر انجام وظیفه بازیکنی که میلیاردها پول برای وظیفه انجام نشده‌اش گرفته باید مورد خطاب هم واقع شوند. شاید چون کسی، جایی، انتقادی از او کرده. مثل آن مهاجم تیم ملی که به دلیل همین انتقادها بعد از اولین گلش بعد از روزهایی که حسابش از دست در رفته بود خودش را در حد و اندازه‌های ساکت کردن منتقدان دیده بود. بازیکنانی که در طول 90 دقیقه بیشتر از این که به سمت دروازه حریف حمله کنند به سمت داوران حمله می‌برند، بازیکنانی که لیست درگیری‌شان با هوادار و داور و بازیکن حریف بالابلندتر از درگیری‌شان با توپ می‌شود. این‌ حجم از طلبکاری را با کدام ماده مخدر و روان‌گردان می‌شود توجیه کرد. چطور می‌شود حل کرد؟

در طول تمام اتفاقات این فصل مسئولان کمیته انضباطی خواب بوده‌اند. مزاحمشان نشویم. خودمان جلسه‌ای بگذاریم. میزان طلبکاری‌تان را بگویید شاید توانستیم بدهیم و همه چیز ختم به خیر شد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس