چین صداقت آمریکا را پیش از آغاز مذاکرات تجاری خواستار شد


چین صداقت آمریکا را پیش از آغاز مذاکرات تجاری خواستار شد

گائو فنگ سخنگوی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد :«اگر آمریکا می خواهد به مذاکرات ادامه دهد، آنها باید از خود صداقت نشان دهند و اشتباهات خود را اصلاح کنند.»

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از فرانس پرس؛ چین صداقت آمریکا را پیش از آغاز دوباره مذاکرات دوجانبه تجاری خواستار شد. این مذاکرات از زمان تحمیل تعرفه های گمرکی جدید از سوی واشنگتن علیه پکن بی نتیجه باقیمانده است.
گائو فنگ سخنگوی وزارت بازرگانی چین در کنفرانس خبری اعلام کرد :«اگر آمریکا می خواهد به مذاکرات ادامه دهد، آنها باید از خود صداقت نشان دهند و اشتباهات خود را اصلاح کنند.»
گائو فنگ تصریح کرد :«تنها براساس برابری و احترام است که مذاکرات می تواند بخت ادامه یافتن داشته باشد.»
شش ماه مذاکرات موجب پیشرفت هایی شد اما در نهایت به توافق در موارد اختلاف تجاری منجر نشد. این تنش ها به دهم ماه مه باز می گردد ، زمانی که آمریکا عوارض گمرکی کالاهایی وارداتی از چین به ارزش 200 میلیارد دلار را از 10 درصد به 25 درصد افزایش داد.
لیو هی معاون نخست وزیر و رئیس هیئت چینی در مذاکرات در آن زمان در واشنگتن اعلام کرده بود پس از دو روز مذاکرات تجاری در پایتخت آمریکا ، مذاکرات در پکن ادامه خواهد یافت اما وی به زمان دقیقی اشاره نکرد.
در مجموع حدود 250 میلیارد دلار کالای وارداتی از چین به آمریکا شامل عوارض گمرکی تنبیهی می شود. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همچنین دستور آغاز روندی مشابهی را برای حدود 300 میلیارد دلار کالای دیگر چینی صادر کرده که تاکنون از این تدابیر دور بودند.
آمریکا همچنین انتقال و فروش فن آوری این کشور را به برخی شرکت های خارجی «خطرناک» ممنوع کرد.
لو کانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز گفت:«از سوی چین ، درهای گفتگو باز است، اما رایزنی ها باید سازنده و صادقانه باشد.ما امیدواریم که آمریکا در مورد بازگشت به میز مذاکره جدی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس