وزیر امور خارجه: نقش پر رنگ چابهار در امنیت و ثبات در افغانستان، پاکستان و ایران


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: چابهار می‌تواند به امنیت و ثبات در افغانستان، پاکستان و...

وزیر امور خارجه: نقش پر رنگ چابهار در امنیت و ثبات در افغانستان، پاکستان و ایرانوزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: چابهار می‌تواند به امنیت و ثبات در افغانستان، پاکستان و ایران کمک زیادی کند.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در فرودگاه کنارک افزود: توسعه شرق کشور و چابهار می‌تواند در ترانزیت و حمل و نقل نقش مهمی داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: توسعه چابهار و شرق کشور از اولویت های وزارت خارجه و سیاست های خارجی ایران است و این منطقه برای ما اهمیت زیادی ان دارد .

ظریف گفت: چابهار می تواند به توسعه منطقه و کشورهای همجوار؛ پاکستان و افغانستان کمک کند .

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه تصریح کرد: پیش از سفر به پاکستان فرصت کردم از فرصت‌ها و ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی چابهار بازدید کنم تا بتوانم اطلاعات بیشتری از این منطقه داشته باشم .

وزیر امور خارجه گفت: ظرفیت‌های چابهار به توسعه و ثبات و امنیت منطقه کمک می کند و منطقه آزاد چابهار نیز می‌تواند برای کشور موثر باشد .

وی تصریح کرد: توسعه چابهار می‌تواند در شبکه حمل و نقل ایران و پاکستان و افغانستان نقش مهمی داشته باشد و موجب نزدیکی شرکای ما شود و وزارت امور خارجه نیز تلاش می کند از فرصت‌های چابهار بیشتر استفاده کند .

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه پس از ورود به چابهار مورد استقبال استاندار و مسئولین محلی قرار گرفت .

محمدجواد ظریف، به منظور بازدید از فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار و شرکت در نشست سرمایه گذاران و تجار ایرانی به چابهار سفر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است