1460 معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان دماوند است


1460 معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان دماوند است

تهران – ایرنا - معاون پشتیبانی اداره کل بهزیستی استان تهران گفت: 1460 معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان دماوند است که تاکنون 1325 نفر از آنان تشکیل پرونده شده و از این تعداد 33 نفر معلول ضایعه نخاعی هستند.

به گزارش ایرنا، حسین بی نیاز چهارشنبه شب در مراسم ضیافت افطاری معلولان ضایعه نخاعی تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان دماوند در این مراسم با بیان اینکه قانون جامع حمایت از معلولان در سال 96 به تصویب رسید، اظهار داشت: وظیفه این نهاد پیگیری و هماهنگی بین ادارات بوده تا معلولان بتوانند از فرصت های برابر همانند آحاد جامعه استفاده کنند.
وی افزود: حتی اگر یک معلول هم در شهرستان وجود داشته باشد موظف به ارائه خدمات به آن فرد خواهیم بود.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شهرستان دماوند در بحث مناسب سازی معابر به عنوان شهرستان پیشرو بوده، ادامه داد: ارائه خدمات صرفا توسط این نهاد نیست و سایر دستگاه ها و نهادها وظیفه دارند بر اساس قانون برای جامعه معلولان گامی بردارند؛ در حوزه های درمان، تحصیل، مناسب سازی معابر وظیفه داریم فرصت ها و شرایط را برای حضور آن ها فراهم کنیم.
معاون پشتیبانی اداره کل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه علی رغم تمام حمایت های مادی، روانی، اجتماعی و توانمند سازی معلولان، آنان را به منظور رفت و آمد جهت پیگیری وضعیت درمانی توانمند سازیم، اضافه کرد: مشکلات اداره بهزیستی شهرستان دماوند در سطح استان مطرح و مورد بررسی قرار دارد که می توان به مناسب سازی مسکن این افراد اشاره کرد.

**تحویل یک دستگاه خودروی ون ویژه معلولان
مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به سیاست های این شهرستان در ارائه خدمات به معلولان بویژه معلولان ضایعه نخاعی اظهار داشت: بهره مندی از امکانات به صورت یکسان حق تمام افراد جامعه است که بدین منظور اقدامات لازم به منظور تسهیل در بهره مندی از امکانات توسط معلولان مد نظر قرار دارد.
وی افزود: در بازدیدی که در گذشته از مراکز توانبخشی صورت گرفته در خصوص تهیه یک دستگاه خودرو سواری ون متناسب با وضعیت معلولان وعده دادیم که در این مراسم شاهد رونمایی آن باشیم.
این مقام مسئول ادامه داد: با همکاری شهرداری دماوند و سازمان حمل و نقل یک دستگاه خودرو ون به ارزش 260 میلیون تومان به منظور تسهیل در رفت آمد معلولان تهیه و مورد بهره برداری قرار گرفت.
صفری با اشاره به دیگر اقداماتی که در راستای ارائه خدمات به معلولان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد‌: مناسب سازی معابر در سطح 5 شهر شهرستان یکی از اقدامات مهمی است که توسط شهرداری ها در حال انجام است.
فرماندار شهرستان دماوند ایجاد اشتغال متناسب با وضعیت معلولان را مهم ترین موضوع در این امر دانست و بیان کرد‌: توانمندسازی و خودکفا کردن معلولان در تامین معاش خود مهم ترین موضوع مد نظر در ارائه خدمات به این افراد است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برخی از معلولان هنرمند بوده و در خلق آثار و صنایع دستی مهارت دارند لذا بهره مندی از آثار این افراد مورد توجه تمام ادارات قرار خواهد گرفت و حل مشکلات آن ها در ادارات نیز می بایست در اولویت قرار گیرد.
همچنین حجت‌ الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهر دماوند رفت و آمد در شهر را یکی از مشکلات معلولان دانست و بیان کرد: حضور در سطح شهر، ادارات و اماکن عمومی یکی از مشکلات این افراد است؛ لذا معابر سطح شهر می بایست متناسب با وضعیت آنان طراحی شود.
وی افزود‌‌: از مسئولان تقاضا داریم در سال جاری نسبت به مناسب سازی معابر بیش از همه امور اهتمام ورزند.
لازم به ذکر است، در پایان این مراسم 35 میلیون تومان جهت حمایت و کمک به 33 معلول ضایعه نخاعی توسط مسئولان و خیرین شهرستان جمع آوری شد.
تهرام/7246/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید