سه هزار نفر ایثارگر در وزارت فرهنگ و ارشاد خدمت می کنند


سه هزار نفر ایثارگر در وزارت فرهنگ و ارشاد خدمت می کنند

بجنورد- ایرنا- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: هم اینک سه هزار نفر ایثارگر و خانواده آنها در مجموعه این وزارتخانه خدمت می کنند که ثبت خاطرات آنها از مهم ترین برنامه ها است.

محمدرضا سوقندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز از حرکت هایی است که در این وزارتخانه دنبال می شود که بر اساس آن از ظرفیت های فرهنگی و هنری، ادبی، رسانه ای، تئاتر، سینما و کتب دفاع مقدس بهره گیری می شود.
سوقندی با اشاره به تدوین سند ایثار و رسانه و اسناد مختلف دیگر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توجه به عرصه فرهنگ عمومی و ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی و اقتصادی را از دیگر برنامه ها اعلام کرد.
وی یادآور شد: هم اکنون تشکل های فرهنگی و هنری بسیاری در حوزه ایثار در کشور داریم که آمار نهایی آنها در حال جمع بندی است تا در قالب یک سامانه، آمار و نحوه کمک و حمایت از آنها مشخص شود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با اشاره به تدوین آیین نامه این تشکل ها، گفت: برنامه های مختلفی نیز در کوتاه و بلند مدت در این حوزه داریم.
وی همچنین از برگزاری اولین یادواره شهدای وزارت فرهنگ و ارشاد در هفته دفاع مقدس امسال خبر داد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران به منظور حضور در چندین برنامه از قبیل تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران به خراسان شمالی سفر کرده و دیدارهایی نیز با امام جمعه بجنورد و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری داشت.
ط/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند