آئین « حماسه حضور» در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود


آئین « حماسه حضور» در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

یاسوج- ایرنا- جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برنامه های سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: آئین « حماسه حضور» در شهرهای این استان همزمان با نماز جمعه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ جهانگیر انصاری در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان عملیات بیت المقدس، نشست خبری فرماندهان رده‌های مختلف سپاه فتح و ناحیه مقاومت بسیج در شهرستان‌ها، افتتاح تعداد منزل مسکونی محرومان و آئین « حماسه حضور» همزمان با برپایی نماز جمعه در شهرهای استان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده سوم خرداد است.
وی با اشاره به اینکه این استان در عملیات بیت المقدس 43 شهید تقدیم انقلاب و نظام کرد، افزود: انتظار می‌رود مسئولان دستگاه‌های اجرایی، مدارس و نهادهای مختلف برای تبیین روز سوم خرداد با برگزاری برنامه‌های مختلف اقدام کنند.
انصاری با بیان اینکه یگان واحدی مختص استان در عملیات بیت المقدس نداشتیم بلکه در قالب گردان‌های مختلف در یگان‌ها حضور داشتند، ابراز کرد: رسانه‌ها نسبت به تهیه و ارائه محصولات و گزارش‌های خبری همکاری نمایند تا رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان هم استانی به تصویر کشیده شود.
جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با طرح این پرسش که چرا ایران بعد از فتح خرمشهر جنگ را ادامه داد، تصریح کرد: دلیل این بود که دشمن نپذیرفت که متجاوز بوده و غرامت جنگ را پرداخت کند.
انصاری سوم خرداد را نماد خودباوری و ایستادگی ملت ایران دانست و گفت: ارزش‌ها و پیام‌های سوم خرداد 61 به عنوان یکی از بارزترین جلوه‌های نصرالهی برای نسل جوان بازگو شود.
خرمشهر 578 روز در اشغال توسط نیروهای بعثی بود که در عملیات بیت المقدس خرمشهر آزاد شد. پس از آزادسازی خرمشهر رژیم بعث علاوه بر تضعیف روحیه نظامی، از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد .
9929/3239

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت