به گزارش خبرگزاری برنا ، سرهنگ محمد ملاشاهی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان عمده موادمخدر، مرزداران هنگ مرزی زابل در روند تحقیقاتی، از فعالیت یک باند قاچاق موادمخدر که به صورت گسترده در کشور فعالیت می‌کرد مطلع شدند و بلافاصله برنامه‌ریزی عملیاتی لازم برای دستگیری آن‌ها در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: با آغاز تحقیقات، تعقیب و مراقبت‌های تخصصی مرزداران در نوار مرزی، قاچاقچیان که در حال جابه جایی محموله بزرگ موادمخدر به وسیله دو دستگاه خودرو بودند، شناسایی و در عملیاتی مسلحانه زمینگیر و یک تن از آن‌ها به هلاکت رسید.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مرزبانان در این عملیات ضمن توقیف ۲ دستگاه خودرو و دستگیری یک قاچاقچی، ۸۷۳ کیلو و ۱۵۰ گرم تریاک و ۶۰ کیلو و ۴۵۰ گرم شیشه از قاچاقچیان کشف کردند.

سرهنگ ملاشاهی ادامه داد: مرزداران هنگ مرزی سراوان نیز طی عملیاتی جداگانه، توانستند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو ۳۰۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک را کشف کنند.

وی در پایان با تاکید بر قاطعیت مرزبانی در برخورد با سوداگران مرگ، نجات نسل آینده جامعه از تهدید بزرگ موادمخدر صنعتی و روانگردان را مشروط به همکاری و مشارکت فعال آحاد مردم و دستگاه‌های مرتبط دانست و به عموم شهروندان توصیه کرد در صورت اطلاع از فعالیت مشکوک به ویژه در زمینه توزیع انواع موادمخدر، مراتب را به مرزبانی و مراجع امنیتی اعلام کنند.