اقامتگاه بومگردی چهل پنجره یزد


اقامتگاه بومگردی چهل پنجره یزد خانه ای بزرگ و سنتی دارای قدمتی 70 ساله و مربوط به دوره پهلوی می باشد.با ورود به عمارت سنتی چهل پنجره یزد حیاطی بزرگ را می بینید که حوض گرد آن در بین باغچه های پر گل و رنگارنگ، زیبایی و نشاطی خاص به خانه بخشیده است. گویا مادربزرگ […] نوشته اقامتگاه بومگردی چهل پنجره یزد اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی جاهای...

اقامتگاه بومگردی چهل پنجره یزد خانه ای بزرگ و سنتی دارای قدمتی ۷۰ ساله و مربوط به دوره پهلوی می باشد.با ورود به عمارت سنتی چهل پنجره یزد حیاطی بزرگ را می بینید که حوض گرد آن در بین باغچه های پر گل و رنگارنگ، زیبایی و نشاطی خاص به خانه بخشیده است. گویا مادربزرگ بر لب تالار نشسته و با صدای قل قل سماور همیشه جوشانش شما را صدا می زند.این صحنه زیبا آدمی را به هوس می اندازد تا فواره حوض را باز کرده، شلنگ آب را برداشته و حیاط را آب پاشی کند و به همراه گل های سرخ حیاط، خنده های شورانگیز کودکانه سر دهد و به آن ایام شیرین برود.اقامتگاه بومگردی چهل پنجره یزد دارای ۶ باب اتاق رنگین تر از حیاط است. اتاق های سنتی که به لطف ذوق صاحبخانه اش با پرده و روتختی های گلدار و شادی بخش تزیین شده و با ورود به آن، لبخندی از شادی بر لبانتان می نشیند. دو باب از اتاق های اقامتگاه بومگردی چهل پنجره یزد ؛ دو تخته، دو باب آن چهار تخته و دو باب دیگر پنج تخته می باشد. به طور کلی این خانه، ۲۲ عدد تخت و ۱۳ کف خواب دارد.

اقامتگاه چهل پنجره یزد دارای امکانات عالی نظیر اینترنت، صبحانه، حمام و سرویس ایرانی و فرنگی داخل اتاق، سرویس بهداشتی عمومی، تلویزیون، تاکسی سرویس، سیستم اطفاء حریق، سیستم گرمایشی و سرمایشی و … می باشد.

از جمله جاذبه های گردشگری و اماکن پربازدید نزدیک به اقامتگاه بوم گردی چهل پنجره یزد شامل مجموعه امیر چخماق ،بازارهای سنتی یزد ،مجموعه خان ، موزه آب و … می شوند. همچنین اگر برای دریافت خدمات پزشکی به یزد سفر می کنید؛ انتخاب اقامتگاه سنتی چهل پنجره یزد که در نزدیکی مراکز درمانی و بیمارستان های یزد نظیر بیمارستان شهید رهنمون یزد ، مجموعه مطب پزشکان کوچه برخورداری و … قرار دارد، گزینه مناسبی به شمار می رود.

رزرو تورهای مسافرتی در لست تورز و توریاب:

از نظر موقعیت مکانی، اقامتگاه چهل پنجره یزد در خیابان فرخی واقع است و مهمانان گرامی دسترسی آسانی به بیمارستان شهید رهنمون خواهند داشت. همچنین گردشگران گرامی می توانند با طی کردن مسافت حداکثر ۲ کیلومتر از اقامتگاه، به جاذبه های گردشگری یزد از جمله موزه آب، امیر چخماق و آتشکده زرتشتیان دسترسی داشته باشند.
شایان ذکر است ورودی طبقه اول دارای تعدادی پله می باشد.

تلفن : ۰۳۵۳۶۲۷۴۰۳۹
آدرس : یزد – خیابان فرخی – کوچه بیمارستان فرخی – مقابل درب اورژانس

اقامتگاه بومگردی چهل پنجره یزداقامتگاه بومگردی چهل پنجره یزد
اقامتگاه بومگردی چهل پنجره یزداقامتگاه بومگردی چهل پنجره یزد
اقامتگاه بومگردی چهل پنجره یزداقامتگاه بومگردی چهل پنجره یزداقامتگاه بومگردی چهل پنجره یزداقامتگاه بومگردی چهل پنجره یزد
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری