سرقت 50 هزار دلاری از یک تاجر پیش از سفر به ترکیه


سرقت 50 هزار دلاری از یک تاجر پیش از سفر به ترکیه

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو سارق مسلحی خبر داد که با طراحی یک سرقت مسلحانه، 50 هزار دلار را سرقت کرده بودند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در مورخ 13 اسفند 97 پرونده‌ای با موضوع سرقت مسلحانه از کلانتری 132 شهرزیبا به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

مالباخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن معرفی خود به عنوان تاجر در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: محل سکونت و فعالیت تجاری بنده در جزیره کیش است، چند روز پیش برای پیگیری امور تجاری خود به تهران آمده و قصد داشتم به ترکیه بروم، در طول چند روز اقامت در تهران تصمیم گرفتم یکی از دوستان دوران سربازی خود به نام علیرضا را نیز ملاقات کنم و به همین خاطر با او تماس گرفته تا پس از چند سال با یکدیگر ملاقات داشته باشیم.

وی افزود: علیرضا اصرار زیادی می‌کرد تا به منزلش بروم اما قبول نکردم و به همین علت برای چند روز اقامتم در تهران، خانه‌ای مبله را در محدوده خیابان فردوس غرب اجاره کرده و هر شب با یکدیگر بودیم تا اینکه آخرین شب ساعت دو بامداد مورخ 13 اسفند 97 با هم خداحافظی کردیم.

این شاکی ادامه داد: قرار بود ساعت 6 صبح همان روز (12 اسنفد 97) با پرواز تهران ـ استانبول به ترکیه بروم اما حدود ساعت چهار بامداد متوجه کوبیدن در آپارتمان شدم، به محض باز کردن در آپارتمان، دو جوان با چاقو و اسلحه کمری وارد خانه شدند، آنها دست و پای مرا بسته و بلافاصله با وارسی چمدان و وسایل شخصی‌ام بیش از 50 هزار دلار پول همراهم را سرقت کرده و پس از آن به سرعت از آپارتمان خارج شدند.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با انجام اقدامات میدانی و پلیسی به تحقیق درباره دوستان و افراد آشنا با مالباخته پرداخته و اطمینان پیدا کردند که تنها علیرضا از محل اقامت مالباخته اطلاع داشته است.

علیرضا برای انجام تحقیقات پلیسی به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت و در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از وقوع سرقت شد اما در ادامه تحقیقات با اعتراف به اطلاع داشتن از سرقت عنوان داشت که هیچ نقشی در سرقت نداشته اما سارقان را می‌شناسد.

علیرضا در توضیحات خود به کارآگاهان گفت: در این چند روز، درباره فعالیت تجاری و وضعیت مالی‌ بابک با دو دوستم، محمود (متولد 1360) و مراد ( متولد 1357 ) صحبت کرده بودم، حتی یک بار نیز به آنها توضیح دادم که بابک قصد دارد برای خرید کالا به ترکیه برود و به همین خاطر ارز زیادی همراه دارد اما به هیچ عنوان فکر نمی‌کردم که محمود و مراد با این صحبتها، تصمیم به سرقت بگیرند.

وی افزود: زمانیکه بابک با من تماس گرفت و مشخصات سارقان را برایم توضیح داد، بلافاصله محمود و مراد را شناختم اما ترسیدم که موضوع را مطرح کنم چون محمود و مراد هر دو افراد سابقه‌دار و شروری هستند که ترسیدم برای من مشکل ایجاد کنند، چندین نوبت با آنها تماس گرفتم و از آنها خواستم پول بابک را پس دهند اما آنها هربار درخواست مرا رد کرده و حتی تهدید کردند و پس از آن تصمیم به سکوت گرفتم.

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی محل تردد محمود و مراد، با بررسی سوابق آنها اطلاع پیدا کردند که هر دو نفر آنها از مجرمان سابقه‌داری هستند که بارها به اتهام موادمخدر و خرید اموال مسروقه دستگیر و روانه زندان شدند.

در ادامه و با شناسایی محل تردد آنها در یک سفره‌خانه سنتی در محدوده میدان توحید، هر دو در مورخ 30 اردیبهشت 98 دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

محمود و مراد پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی تهران صراحتاً به سرقت از مالباخته و فروش ارزهای مسروقه اعتراف کردند.

متهمین در اعترافات خود به کارآگاهان عنوان داشتند: زمانیکه علیرضا درباره وضعیت مالی دوستش صحبت می‌کرد و اینکه قصد دارد برای تجارت به ترکیه برود، اطمینان پیدا کردیم باید پول زیادی همراهش باشد، به همین علت بدون آنکه علیرضا در جریان تصمیم ما قرار بگیرد، تصمیم به سرقت گرفتیم تا اینکه یک شب علیرضا را به نشانی محل اقامت شاکی رساندیم، نشانی دقیق محل را نیز پیدا کردیم و از بین حرفهای علیرضا متوجه شدیم مالباخته قصد دارد فردای آن شب تهران را به مقصد ترکیه ترک کند و به همین علت تصمیم گرفتیم سرقت را انجام دهیم.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی؛ معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهمان پرونده در اظهارات خود مدعی هستند که در سرقت تنها از سلاح سرد استفاده کردند اما با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر استفاده متهمان از اسلحه کمری، تحقیقات تکمیلی برای کشف سلاح مورد استفاده در سرقت در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و هر دو متهم با قرار قانونی صادره توسط بازپرس پرونده در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس