گوگل ناامن بودن رمز کاربران G Suite در 14 سال گذشته را افشا کرد


گوگل ناامن بودن رمز کاربران G Suite در 14 سال گذشته را افشا کرد

شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده است که رمزعبور تجاری کاربران G Suite به مدت 14 سال در فرمت متن ساده ذخیره می‌شدند.

گوگل ناامن بودن رمز کاربران G Suite در 14 سال گذشته را افشا کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امنیت یک حساب کاربری را قدرت رمز عبور آن تعیین می‌کند. اگر شما از رمز عبوری مانند "۱۲۳۴۵۶" استفاده کنید برای ورود به حساب کاربریتان نیازی به هکر نیست. البته نه تنها رمز عبور شما باید قوی باشد بلکه باید در مکانی امن ذخیره شود تا به دست سودجویان نیفتد. اگر شرکتی رمز عبور کاربران خود را به درستی و در جایی امن ذخیره نکند هر کسی می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد و وارد حساب کاربری افراد مختلف شود.

شما قاعدتا این گونه فکر می‌کنید که شرکتی به بزرگی گوگل حتما برای محافظت کردن از رمز عبور کاربرانش از روش‌های فوق پیشرفته و ایمن استفاده می‌کند. زیرا با این کار باعث می‌شود هیچکس نتواند از کاربران او سو استفاده کند. اما متاسفانه باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. چندی پیش گوگل خود افشا کردن که برخی از کلمات عبور کاربران G Suite به طور تصادفی در فرمت متن ساده ذخیره می‌شوند، این بدین معناست که شما حتی به ابزار خاصی نیاز ندارید که آن‌ها را بخوانید.

بیشتر بخوانید: اطلاعات شخصی ۴۹ میلیون از افراد سرشناس اینستاگرام فاش شد

مسئله‌ای که این مشکل را بزرگ‌تر و بدتر از قبل می‌کند این است که این اتفاق در سال ۲۰۰۵ رخ داده بود و گوگل در ژانویه ۲۰۱۹ آن را متوجه شده است. البته گوگل اعلام کرده درست است که این رمز‌ها در یک فایل متنی ساده قرار دارند، اما آن‌ها پشت یک زیرساخت رمزگذاری شده نگه داشته می‌شدند، این بدان معناست که این رمز‌ها هنوز هم تا حدودی ایمن هستند. باید این مسئله را هم در نظر گرفت که هر کس بتواند رمز اصلی بخش که گوگل آن را "زیرساخت رمزگذاری شده " می‌نامد، پیدا کند می‌تواند به همه رمز‌ها دسترسی پیدا کند.

گوگل ناامن بودن رمز کاربران G Suite در 14 سال گذشته را افشا کرد

گوگل گفته است که این مشکل پس از پیدا شدن، حل شده است. همچنین این شرکت ادعا می‌کند هنوز شواهدی مبنی بر سو استفاده شخص یا اشخاصی از رمز عبور کاربران پیدا نشده است. برای ایمنی بیشتر کاربران گوگل به افرادی که از G Suite استفاده می‌کنند توصیه کرده است که رمز‌های عبور خود را تغییر دهند. این اولین بار نیست که یک شرکت گذرواژه‌های کاربران خود را در مکانی ناامن ذخیره کرده است. پیش از این، گزارش شده بود که فیسبوک نیز میلیون‌ها کلمه عبور کاربران اینستاگرام را در متن ساده ذخیره کرده است.

انتهای پیام/

ناامنی سایبری کاربران G suit در ۱۴ سال گذشته

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در