300 هزار تومان به حساب مددجویان سیلزده واریز می شود


300 هزار تومان به حساب مددجویان سیلزده واریز می شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: تا 2 روز آینده مبلغ 300 هزار تومان به حساب هر خانوار سیلزده روستای شیرگ آقا سربیشه که تحت حمایت کمیته امداد هستند، واریز می شود.

رضا سلم آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از وقوع سیل روز گذشته در روستای شیرگ آقا سربیشه مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و تیم های ارزیابی خسارت به محل حادثه اعزام شدند.
وی با اشاره به بازدیدی که از این روستا و منازل مددجویان داشته است افزود: 71 خانوار در این روستا تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که منازل، اثاثیه و احشام آنها دچار خسارت شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: هنوز میزان دقیقی از خسارت ها مشخص نیست و تیم های ارزیاب مشغول برآورد خسارت هستند.
وی گفت: تا یک هفته آینده وسایل ضروری زندگی برای خانوارهای تحت حمایت که از سیل دچار خسارت شده اند تامین و ارسال می شود.
سلم آبادی افزود: در سیل فروردین ‌ماه امسال نیز 406 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان دچار آسیب شدند که از این تعداد 366 خانوار روستایی و 40 خانوار در مناطق شهری سکونت داشتند.
وی بیان کرد: 19 واحد مسکونی مددجویان تخریب شد و 271 واحد مسکونی نیازمند تعمیرات کلی یا جزئی هستند.
وی گفت: 51 طرح‌ اشتغال مددجویان در زمینه کشاورزی و دامپروری شامل 103 راس دام و 110 محل نگهداری احشام خسارت وارد شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: کمیته امداد بلافاصله پس از وقوع سیل در استان به خانوارهای تحت حمایت که دچار آسیب شده بودند، به فوریت خدمت‌ رسانی کرد و تاکنون در بحث اثاثیه منزل، 9 یخچال، 46 تخته فرش، 10 اجاق‌ گاز، 10 تلویزیون، 74 تخته پتو، 19 مورد ظروف آشپزخانه و 4 بخاری به مبلغ 142 میلیون تومان مساعدت شده است.
وی با اشاره به اینکه منازل همه مددجویان تحت حمایت بیمه ‌شده‌اند گفت: علاوه بر پرداخت خسارت به منازل آسیب‌دیده توسط بیمه طرف قرارداد، نسبت به جبران خسارت اثاثیه منزل و سایر موارد دیگر اقدامات لازم انجام‌ شده است.
سامانه بارشی از روز سه شنبه در خراسان جنوبی فعال شد و بارش رگباری باران روز گذشته در برخی شهرستان ها شدت گرفت که موجب جاری شدن روان آب و سیلاب شد.
بیشترین خسارات سیل در شهرستان سربیشه و درمیان بوده است.
9893*3028

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403