اشتغال پایدار از دالان مهارت آموزی می گذرد


اشتغال پایدار از دالان مهارت آموزی می گذرد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید پذیرفت دوران پشت میز نشینی تمام شده و برای شغل پایدار مهارت آموزی لازم است.

به گزارش ایرنا فرج الله راد روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا مرکز یاسوج اظهار داشت: رسالت مهم سازمان فنی حرفه‌ای به جامعه هدف خود، ارائه آموزش‌ به افراد جویای کار و ارتقاء دارندگان مشاغل در راستای پایداری آنها است.
وی افزود: ارزشیابی و سنجش مهارت، تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی از دیگر رسالت های سازمان فنی حرفه ای است.
راد بیان کرد: با توجه به متحول شدن فضای کسب و کار، تاکنون بیش از 6 هزار استاندارد آموزشی تهیه و تدوین شده است.
وی ابراز داشت: طبق مصوبه 483 شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنها متولی آموزش‌های مهارتی و غیر رسمی سازمان فنی و حرفه ای است.
مدیرکل آموزش فنی حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بخاطر اعتبار بخشی به گواهینامه های صادر شده، بخش آموزش به طور کامل از آزمون و سنجش جدا شده است.
راد عنوان کرد: اعتبار گواهینامه های فنی حرفه ای بین المللی است به گونه ای که دارندگان مدارک آکادمی دانشگاهی در برخی موارد برای رفتن به خارج نیازمند آن هستند.
وی با اشاره به ارائه خدمت به جامعه هدف به 2 شکل دولتی و خصوصی، ابراز داشت: سازمان فنی حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد در بخش دولتی 11 مرکز در سطح استان دارد.
راد گفت: در بخش خصوصی به منظور رعایت اصل 44، کاهش تصدی گری های دولت و واگذاری امور مردم به خودشان بیش از 94 آموزشگاه در سطح کهگیلویه و بویراحمد مجوز فعالیت دارند.
وی با اشاره به انجام نظارت راهبردی از آموزشگاه های خصوصی افزود: این مراکز زیر نظر فنی حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد کار می کنند و اجازه صدور مدرک را ندارند.
راد با اشاره به مهم بودن نقش دانشگاه در کسب مهارت،گفت: بعضی مواقع خروجی دانشگاه ها حاصلی جز بیکاران شیک به همراه نداشته است.
رئیس مرکز فنی حرفه ای یاسوج نیز گفت: آموزش های فنی حرفه ای در 2 سال اخیر تقاضا محور و متناسب با نیاز بازار و دستگاه های مختلف است.
سید علی موسوی افزود: سال گذشته در طرح اشتغال باز 70 نفر زندانی در مرکز فنی حرفه ای یاسوج دوره های آموزش مهارتی را گذراندند.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هدف طرح کارورزی ارتقای تجربه مهارتی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
آیت ارمعانی افزود: از مجموع یک هزار و 500 نفر سهمیه کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته 495 مورد برای کارورزی عملیاتی شد.
9928/3239

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی