بیست و دومین کتابخانه اهدایی خیران در مهاباد راه اندازی شد


بیست و دومین کتابخانه اهدایی خیران در مهاباد راه اندازی شد

مهاباد- ایرنا- مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد گفت: بیست و دومین کتابخانه اهدایی خیران این شهرستان در روستای «کانی سیب» راه اندازی شد.

افسانه بازیار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کتابخانه در مدرسه این روستا و در قالب طرح «بخوانیم و ببخشیم» که از سه سال قبل در این شهرستان اجرا شده، افتتاح شد.
وی افزود: در قالب طرح «بخوانیم و ببخشیم» خیران و دوستداران مطالعه، پس از خواندن کتاب برای ترویج این فرهنگ آن را به دیگران نیز اهدا می کنند.
«بازیار» با اشاره به اینکه این کتابخانه توسط «سهیلا محمدی» خیر و نویسنده اهل سنندج تجهیز شد، افزود: 120 جلد کتاب در موضوعات مختلف و جذاب برای استفاده دانش آموزان این روستا خریداری شده است.
مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد اظهار داشت: اولویت راه اندازی کتابخانه های روستایی برای مناطق محروم و کم برخوردار تعریف شده است.
«بازیار» با بیان اینکه تاکنون در 21 روستای محروم این طرح اجرا شده است، بیان کرد: در طرح «بخوانیم و ببخشیم»، کتابخانه ها با همکاری آموزش و پرورش در محیط مدارس روستایی اجرا می شود و در آینده نزدیک چندین روستاهای محروم بخش خلیفان مهاباد نیز صاحب کتابخانه می شود.
به گزارش ایرنا، روستای کانی سیب از توابع بخش خلیفان مهاباد بیش از 400 نفر جمعیت و 50 دانش آموز مقطع ابتدایی دارد.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت و 6 کتابخانه عمومی در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/6185/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج