اژه‌ای: عده‌ای ارز 4200تومانی تومانی می‌گیرند، اما چیزی وارد نمی‌کنند


اژه‌ای: عده‌ای ارز 4200تومانی تومانی می‌گیرند، اما چیزی وارد نمی‌کنند

معاون اول قوه قضاییه گفت: عده‌ای در واردات، ارز 4 هزار و 200 تومانی می‌گیرند، اما چیزی وارد نمی‌کنند و چوب لای چرخ اقتصاد می‌گذارند و در جهت خواست دشمن، مردم ما را ناراضی‌تر می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر امروز در آیین معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان اظهار داشت: در آستانه دهه سوم ماه رمضان قرار داریم و خداوند بر ما بندگان خود منت گذشته و شیطان را زنجیر کرده و یک شب را از هزار ماه عمر ما بالاتر دانسته، خواب ما را عبادت دانسته و اگر ما از لحظه لحظه‌های این ماه استفاده نکنیم خسران کرده‌ایم.

وی افزود: آیا تضمینی هست که ماه رمضان آینده زنده باشیم و نفس‌های ما تسبیج خداوند باشد، این‌ها چیزی نیست که به راحتی از آن گذشتیم و قابل جبران باشد، اگر این سفره الهی جمع شود و استفاده کافی را نبرده باشیم خسران است.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این جلسه بر اساس سنتی که متداول شده برگزار می‌شود، خیلی هم نباید تکرار شود و وقت از مدیران ما بگیرد، اما برای تشکر از یک خادم، زمان می‌گذاریم.

وی تصریح کرد: جلسه برای تکریم از یک مدیر خدوم زحمتکش و تکریم از یک مدیر خدوم دیگر است، آقای خسروی وفا نزدیک به نیمی از خدمت بیش از ۳۰ ساله خود را مدیرکل بوده است، کمتر افرادی را داریم که نیمی از خدمت خود را مدیرکل باشند، همانطور که فرمودند آنچه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی و با رنج و زحمت برای خود و خانواده توانستند خدماتی را ارائه بدهند، ما هم خوشحال بودیم که بتوانند به خدمت خودشان ادامه دهند، از حدود یکسال پیش حداقل ۲ بار اصرار داشتند به دلیل مسائل خانوادگی اجازه مرخصی به وی داده شود تا این اواخر که مجدد مشکلات طرح شد.

وی گفت: با اینکه رئیس قوه قضاییه به ایشان اصرار کردند ایشان اجازه رسیدگی مشکلات خانوادگی را درخواست کردند، البته ما از نظر فکری از ایشان بهره می‌بریم.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: حبیبی را هم بهتر از من می‌شناسید و اهل همین استان هستند و مدتی را دادستان شهر شهید پرور اصفهان بوده و خدمت کردند، تا جایی که ما می‌دانیم ایشان مردی خدوم، تلاشگر، اهل مشورت و اهل دقت هستند و امیدواریم به لطف خداوند ایشان بتواند برای این استان و این مردم خدمت کند.

وی افزود: امروز از یک طرف مردم به دلایل گوناگون توقع و انتظار بالایی را از قوه قضاییه پیدا کرده‌اند و حقیقتا انتظار و توقف دارند که قوه قضاییه برای حل بسیاری از کجی‌ها، ناراستی‌ها، ناهنجاری‌ها و نارسایی‌هایی که وجود دارد را وارد شود و از برخی مسائل جلوگیری کند، همچنین با برخی ناهنجاری‌ها برخورد کند و این توقف زیادی نیست.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: اصفهان استانی با فرهنگ و عالم پرور است و سرداران زنده و سرداران شهید این استان در تارک تاریخ ایران برای همیشه با درخشش خاصی وجود دارند، اصفهان جایی است که در یک روز بیش از ۳۰۰ شهید را تشییع کرده‌اند.

وی تصریح کرد: این اصفهان نیاز به خدمت ویژه دارد، از یک طرف این انتظار به حق مردم شهید پرورف باهنر و با فرهنگ اصفهان است و باید این توقع را برآورده کنیم.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: دشمن همه تلاش خود را بر این گذاشته تا در اقتصاد به ما فشار بیاورد، تلاش دشمن بیشتر شده است، بنابراین مسئولیت مضاعف باید داشته باشیم تا اقدامات ظالمانه دشمن را رد کنیم.

وی گفت: امروز عده‌ای خواسته و یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند، دشمن به اقتصاد مردم فشار می‌آورد و از همه توان استفاده می‌کند و عده‌ای در داخل خواسته یا ناخواسته همین کار را انجام می‌دهند، جنس را احتکار و یا گران می‌فروشند.

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: عده‌ای در واردات، ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌گیرند، اما چیزی وارد نمی‌کنند و چوب لای چرخ اقتصاد می‌گذارند و در جهت خواست دشمن مردم ما را ناراضی‌تر می‌کنند، اینجا ضرورت دارد که ما از کسانی که در این شرایط خاص چوب لای چرخ تولید می‌گذارند بازخواست و با آن‌ها برخورد کنیم و جای گذشت نیست.

وی افزود: باید کاری کنیم که این مسائل سریع‌تر و دقیق‌تر به پایان برسد، ناهنجاری‌هایی در کشور وجود دارد و نباید اجازه دهیم دشمن جسور شود و قانون‌شکنی کند.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: همه دست به دست هم بدهیم تا جلوی ناهنجاری‌های آشکار را بگیریم و این تنها یک راه زندان، حبس و شلاق ندارد، برای ایران بد است که برخی به مقدسات و تلاش خانواده شهدا دهن کجی می‌کنند، زمانی که با هنجارشکنی‌ها برخورد نشود دیگر خانواده‌ها از امر به معروف می‌ترسند.

وی تصریح کرد: این فضا باید تغییر کند، همین عزیزان جنگ را اداره کردند و کشور را تا امروز از همه مخاطرات نجات دادند، ما قانون و وظیفه داریم، اما برخی رسماً قانون شکنی و پلیس را تهدید می‌کنند.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: باید بایستیم و اگر ایستادیم آن‌ها عقب نشینی می‌کنند، باید بررسی کنیم چه تعداد کیفرخواست پذیرفته نمی‌شود، باید آسیب شناسی شود چه میزان احکام ما در دیوان عالی و دادگاه بدوی تغییر می‌کند، پرونده زمانی که کیفرخواست می‌خورد و محرز می‌شود نباید جا به جا شود.

وی گفت: کار زیاد و سخت است و حجم کار زیاد است، همه قضات ما ممکن است سنوات بالایی نداشته باشند و تجربه کافی و وافی را کسب نکرده باشند، باید با همفکری و نظارت مستمر و مباحثات علمی در مقاطع خاص بررسی و کار کنیم و کار مردم را زودتر و سریعتر انجام دهیم.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: یکی از مشکلات دستگاه قضا این طول کشیدن‌هاست، باید کاری کنیم که ورودی پرونده کم شود و یکی از کار‌هایی که باید صورت گیرد این است همدل شویم، باید مشورت کنیم تا بهتر کار‌ها را پیش ببریم.

وی افزود: باید شورای حل اختلاف برای صلح و سازش تلاش کند تا فلسفه مدنظر اجرا شود، در این راستا دست استمداد به سوی همه بزرگواران دراز می‌کنم.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: اگر این حجم ورودی پرونده افزایش پیدا کند هر میزان هم که قاضی اضافه کنیم کفاف نمی‌دهد، ورودی پرونده‌ها باید کاهش یابد، شما بهتر از من گرفتاری‌ها را لمس می‌کنید، خواهش می‌کنم به خانواده قوه قضاییه در این استان برسید و عزت آن‌ها را حفظ کنید.

وی تصریح کرد: هر میزان که می‌توانید به مشکلات خانواده قوه قضاییه رسیدگی کنید، از طرفی دیگر همه موظف هستند از شأن این مجموعه صیانت کنند، در این جا وسوسه شیطان و شیطان‌صفت‌ها بیشتر است، اگر در اینجا که حکم به حق می‌کند و مردم به آن امید دارند کدورتی پیدا شود نشان داده می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: مشکلات مردم را حل و کرامت آن‌ها را حفظ کنید، باید صیانت کنید تا لکه‌ای ولو ناچیز در این صفحه سفید پیدا نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش