حیات یک جامعه در گرو نحوه بهره برداری از منابع موجود است


حیات یک جامعه در گرو نحوه بهره برداری از منابع موجود است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان بلوچستان گفت: حیات و ممات یک جامعه در گرو نحوه رفتار او با محیط پیرامون و بهره برداری از منابع موجود است.

‍به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان روز پنجشنبه در این باره اظهار داشت: جامعه ای می تواند رو به رشد و بالندگی حرکت کند که به صورت پایدار از منابع طبیعی موجود استفاده کند.
وی به برنامه های محوری روز جهانی «تنوع زیستی» اشاره کرد و گفت: شعار محوری روز جهانی تنوع زیستی امسال 'تنوع زیستی ما، غذای ما، سلامت ما' تعیین شده که نشان دهنده اهمیت تنوع زیستی جهان پیرامون ماست.
وی افزود: از بین رفتن یک گونه در طبیعت تاثیر بسزایی در هرم غذایی داشته و برداشت بی رویه منابع طبیعی از قبیل شکار و صید گونه های مختلف، سم پاشی ها و حذف تعدادی از گونه ها و تخریب زیستگاه ها، تنوع زیستی برخی از مناطق را به شدت کاهش داده و منابع محدودی برای ما باقی مانده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان بلوچستان بیان کرد: هدف از تعیین این روز، ایجاد فرصتی برای بزرگداشت و ارتقای آگاهی ‌های عمومی در خصوص گونه‌ های گیاهی و جانوری جهان و لزوم توجه به بهره برداری پایدار از منابع زیستی است.
وی خاطر نشان کرد: از مهمترین برنامه های روز جهانی تنوع زیستی در سیستان و بلوچستان بازدید رایگان از موزه های تاریخ طبیعی و حیات وحش، برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی برای آشنایی دانش آموزان با تنوع زیستی، برگزاری کارگاه عملی آشنایی کودکان با نیازهای ویژه با تنوع زیستی استان و لزوم حفظ و حراست از آنها، پایش رودخانه ها و پایش سیستم های تصفیه پساب و پسماند صنایع مرتبط به حوزه غذا، تیمارداری و رهاسازی گونه های آسیب دیده حیات وحش با همراهی و همکاری همیاران محیط زیست شامل رها سازی یک قلاده روباه، یک قطعه لاک پشت مهمیزدار، سه عدد عقرب سیاه و چهار قطعه کبک در سطح استان، درج شعار روز جهانی تنوع زیستی در سربرگ مکاتبات جهت تنویر افکار عمومی بود.
9923**3213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس