آخرین وضعیت لوایح چهارگانه در مجمع تشخیص


حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد.

آخرین وضعیت لوایح چهارگانه در مجمع تشخیص
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس، ایرادات مبنایی دارد اما به احتمال بسیار زیاد این ایرادات قابل رفع است.

به گزارش صدای ایران از میزان، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان ایرادانی به این طرح گرفته است و طرح برای بررسی‌های بیشتر به مجلس شورای اسلامی فرستاده شده است تا ایرادات آن برطرف شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ایرادات مبنایی مطروحه به این طرح نیز بیان داشت: طرح استانی شدن انتخابات، ایرادات مبنایی دارد اما به احتمال بسیار زیاد این ایرادات قابل رفع است.

مصباحی مقدم پیش‌تر هم درباره آخرین وضعیت لوایح «الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم» موسوم به «CFT» و «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی» موسوم به «پالرمو» در مجمع تشخیص مصلحت نظام به میزان گفت: خبر و تصمیم جدیدی در این زمینه رخ نداده است.

وی در پاسخ به اینکه یکی از اعضای مجمع گفته دو مصوبه مجلس در ارتباط با گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از دستور کار خارج شده است، آیا چنین تصمیمی گرفته شده است، گفت: چنین تصمیمی گرفته نشده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه آیا با توجه به خباثت و دشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران، ممکن است این لوایح از دستور کار مجمع خارج شوند، نیز اظهار داشت: چنین بحثی مطرح نبوده است.

با توجه به همپوشانی‌هایی که میان دو لایحه «پالرمو» و «سی اف تی» وجود دارد در جلسه روز ۱۱ اسفند ۹۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام با رای قریب به اتفاق اعضا از جمله نمایندگان دولت و مجلس تصمیم بر آن گرفته شد که با اختصاص وقت بیشتر، این دو لایحه مورد تصمیم گیری قرار گیرد لذا بررسی‌های بیشتر پیرامون این دو لایحه به جلسات مجمع در سال ۹۸ موکول شد.

با آغاز سال جدید، مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمیسیون ویژه‌ای را برای بررسی دو لایحه پالرمو و سی اف تی اختصاص داد. نخستین جلسه این کمیسیون در روز ۲۱ فروردین ۹۸ برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس