جلسه ستاد تسهیل برای حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی شستا در استان کرمانشاه برگزار شد


جلسه ستاد تسهیل برای حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی شستا  در استان کرمانشاه برگزار شد

خبرگزاری آریا- هفتاد و هفتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در خصوص بررسی و حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی شستا در استان کرمانشاه با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار و نمایندگان کرمانشاه، مدیران بانکهای عامل، مدیرعامل شرکت شستا و سایر دستگاههای اجرایی ذیربط در روز چهارشنبه اول...

جلسه ستاد تسهیل برای حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی شستا  در استان کرمانشاه برگزار شد
خبرگزاری آریا- هفتاد و هفتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در خصوص بررسی و حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی شستا در استان کرمانشاه با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار و نمایندگان کرمانشاه، مدیران بانکهای عامل، مدیرعامل شرکت شستا و سایر دستگاههای اجرایی ذیربط در روز چهارشنبه اول خردادماه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شاتا، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حاشیه این جلسه از عزم ستاد برای احیای واحدهای تعطیل در کشور با هدف افزایش ساخت داخل در محصولات دارای مزیت رقابتی خبر داد .
میثم زالی گفت : با عنایت به موافقت معاون امور صنایع مبنی بر وضع برخی سیاستهای تشویقی به خصوص ممنوعیت واردات مشروط به تامین کامل نیاز داخل و همچنین تامین سرمایه در گردش مورد نیاز برای آغاز به کار حداقل 80 درصدی ظرفیت اسمی توسط شستا، یکی از واحدهای تولیدی شستا، پس از قریب به 10 سال تعطیلی با سرمایه گذاری 20 میلیون یورویی و با اشتغال حداقل 140 نفری در مردادماه سال جاری احیاء و راه اندازی خواهد شد.
وی افزود : با راه اندازی این واحد تولیدی، ضمن بی نیاز شدن ایران از واردات اسیدسیتریک، صادرات این محصول به کشورهای همسایه هدفگذاری خواهد شد.
زالی همچنین از تصمیم ستاد در خصوص تکمیل پروژه نیمه تمام صنایع بسته بندی با پیشرفت فیزیکی 51 درصد با مشارکت شستا و بانک صنعت و معدن با اشتغال 170 نفری و با سرمایه گذاری صورت گرفته به میزان 220 میلیارد تومانی تا سال 93، خبر داد و افزود : این واحد در هرسین کرمانشاه قرار گرفته و تولیدکننده کاغذ تست لاینر، فلوتینگ و کراف لاینر است که با توجه به نزدیکی به کشور عراق و مزیت واردات کاغذ باطله از این کشور و تولید کاغذ تست لاینر و فلوتینگ با هدف صادرات می تواند نقش موثری را در صنعت کاغذ ایفا کند.
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از اتفاق نظر اعضا در خصوص عدم توجیه پذیری در تکمیل طرح کاغذ غرب خبر داد و گفت : اجرای این طرح در زمینی با مساحت بالغ بر 285 هکتار در سال 81 متوقف شده بود و هم اکنون پس از بحث و تبادل نظر صورت گرفته مقرر گردید بانک عامل با هماهنگی وزارت صمت و استانداری و سازمان صمت کرمانشاه در خصوص واگذاری زمین و ابنیه طرح به سرمایه گذار جدید جهت احداث یک یا چند طرح تولیدی اقدام کند.
میثم زالی در پایان از پیگیری مستمر دبیرخانه ستاد در اجرای مصوبات تا تحقق کامل آن خبر داد و گفت : با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری و مصوبه اخیر جلسه سران قوا مبنی بر افزایش اختیارات ستاد و با همکاری سیستم بانکی و دستگاههای اجرایی، شاهد رونق تولید واشتغال در احیا واحدهای تعطیل و تکمیل ظرفیت خطوط تولید با هدف افزایش حداکثری ساخت داخل باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی