4 پست قرنطینه دامپزشکی باید در خراسان شمالی ایجاد شود


4 پست قرنطینه دامپزشکی باید در خراسان شمالی ایجاد شود

بجنورد- ایرنا- معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: برای پایش بهتر ورود و خروج دام به استان، دست کم باید چهار پست قرنطینه در محورهای این استان ایجاد و فعال شود.

حمید رمضانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون تنها یک پس قرنطینه در چمن بید، ورود دام به استان را رصد می کند که البته این پست به صورت منطقه ای فعال است.
وی با بیان اینکه برای ایجاد پست های قرنطینه استانی پیگیر هستیم افزود: مبادی ورودی به استان از شهرستان گرمه، اسفراین و فاروج از جمله محورهایی است که ایجاد پست قرنطینه ضروری و مورد نیاز است.
رمضانی با بیان اینکه یکی از الزامات ایجاد پست قرنطینه دامپزشکی، وجود پاسگاه پلیس راه است گفت: پست های قرنطینه دامپزشکی باید در جوار پاسگاه های پلیس راه ایجاد شود و در محورهای مزبور پاسگاه پلیس راه وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: نبود این پست های قرنطینه، یکی از دغدغه های دامپزشکی است اما این اداره کل برای جلوگیری از بروز مخاطرات سلامت و بهداشت انسان و دام، در مواقع لزوم، نسبت به ایجاد پست های موقت اقدام می کند.
معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: پست های موقت، با همکاری استان های همجوار فعال می شود و تاکنون مشکل خاص در زمینه انتقال بیماری ها در استان ایجاد نشده است.
خراسان شمالی قطب دامپروری کشور است و در این منطقه سه میلیون واحد دامی نگهداری می شود.
7185/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط