فرمانده سپاه انصارالرضا: تاریخ خرمشهر در حال تکرار است


فرمانده سپاه انصارالرضا: تاریخ خرمشهر در حال تکرار است

بیرجند - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: امروز تاریخ فتح خرمشهر دوباره تکرار شده است و مثل همان دوران در اوج عزت و افتخار هستیم.

به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در حسینیه جماران بیرجند افزود: وقتی خرمشهر پیروز شد نام ایران عزیز درخشید.
وی گفت: در آن زمان هم به شدت محاصره بودیم و ما را به نوعی متجاوز قلمداد می کردند و سازمان ملل متحد و شورای امنیت حاضر نبود بپذیرد ایران از خود دفاع می کند اما وقتی خرمشهر آزاد شد همه دنیا باور کردند که صدام متجاوز بوده و ایران از خودش دفاع می کند و همه حاضر شدند با ایران مذاکره کنند.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: ما در اوج پیروزی بودیم و دشمن در اوج ذلت بود به همین دلیل پای میز مذاکره آمد و امروز هم شرایط همین است و یکبار دیگر تاریخ پیروزی ما در فتح خرمشهر در حال تکرار است و در اوج افتخار و عزت هستیم که از برکت دفاع مقدس استفاده می کنیم و محکم و استوار ایستاده ایم.
وی گفت: حضرت امام خمینی (ره) شروطی را فرمودند که متجاوز باید در سازمان ملل متحد مشخص و خسارات ایران جبران شود، بعد ما حاضر به مذاکره هستیم.
سردار قاسمی افزود: خرمشهر نه تنها برای ایران بلکه برای جهان اهمیت ویژه ای دارد و روزی که پیروزی خرمشهر حاصل شد نام ایران در سراسر جهان مطرح شد، امروز هم نام ایران در صدر اخبار و رسانه ها و سایت ها است.

**رونمایی از مستند «خرمشهرها در پیش است»
همچنین در این آیین با حضور استاندار خراسان جنوبی و فرمانده سپاه انصارالرضا (ع)، مستند خرمشهرها در پیش است، رونمایی شد.
این مستند روایت شهادت «بی بی معصومه محمودی سرتنگی» تنها شهیده خراسان جنوبی و اولین شهید زن خرمشهر است که در آستانه سوم خرداد در بیرجند رونمایی شد.
7559*3028

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در