رژیم لیمو: چگونه لیمو ترش به لاغری و کاهش وزن کمک می کند؟


مردم به دلایل مختلفی رژیم لیمو می‌گیرند، کم کردن وزن یا بهبود وضعیت سلامت و موارد دیگر. اما قبل از وارد شدن به این چالش، با نت نوشت همراه شوید تا به خوبی مزایای رژیم لیمو و اثرات مثبت و منفی آن را بشناسید. رژیم لیمو چیست؟ رژیم لیمو یکی از انواع رژیم‌های با محدودیت‌های […] نوشته رژیم لیمو: چگونه لیمو ترش به لاغری و کاهش وزن کمک می کند؟ اولین بار...

رژیم لیمو: چگونه لیمو ترش به لاغری و کاهش وزن کمک می کند؟
1+

مردم به دلایل مختلفی رژیم لیمو می‌گیرند، کم کردن وزن یا بهبود وضعیت سلامت و موارد دیگر. اما قبل از وارد شدن به این چالش، با نت نوشت همراه شوید تا به خوبی مزایای رژیم لیمو و اثرات مثبت و منفی آن را بشناسید.

رژیم لیمو چیست؟

رژیم لیمو یکی از انواع رژیم‌های با محدودیت‌های زیاد است که به عنوان روزه لیمو نیز از آن نام برده می‌شود. در این رژیم، افراد تنها مواد اصلی مورد نیاز بدن و یک سری از مایعات را به مدت ۷ الی ۱۰ روز مصرف می‌کنند. این رژیم میزان کالری دریافتی بدن را کم می‌کند که ممکن است عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد. در کل بعضی از ادعاهایی که این رژیم داشته، تایید شده است. یعنی اهداف آن محقق شده و در مورد دیگر اثرات آن همچنان بحث وجود دارد.

بیشتر بخوانید: رژیم شیر: برای کاهش وزن در چهار هفته رژیم لاغری شیر بگیرید

مواد غذایی موجود در رژیم لیمو

لیمو (تقریباً ۴ عدد در روز)فلفل قرمزشیره افرانمک دریاآبانواع چای‌های گیاهی

بیشتر بخوانید: برنامه غذایی ۷ روزه، یک رژیم غذایی سالم و عالی برای سلامتی و کاهش وزن

اهداف رژیم

هدف بیشتر مردم که این رژیم را می‌گیرند؛ کم کردن وزن است.

با کاهش تدریجی کالری مصرفی تا حد ۸۰ درصد، در بیشتر موارد فرد با کمبود جدی کالری مواجه خواهد شد (بیش از حدی که کالری دریافت می‌کنید؛ آن را می‌سوزانید).کمبود کالری وزن را به شدت کاهش خواهد داد؛ اغلب بین ۱۰ تا ۲۰ پوند در طول هفته.یک سری از مردم رژیم لیمو را جهت پاکسازی و بهبود عملکرد کبد و رفع مسمومیت از روده بزرگ می‌گیرند.

اگر چه، کبد ما به گونه‌ای تنظیم شده است که بتواند توکسین‌ها را از بدن دفع کند. در نتیجه عوارض جانبی رژیم لیمو در این مورد ممکن است بیشتر از منافعش باشد.

اساساٌ در این رژیم، روزانه باید نوشیدنی‌های مختلفی را مصرف کنید؛ اما در روزهای نخست شروع رژیم باید موارد زیر را دنبال کنید:

قدم اول: قبل از شروع رژیم لیمو ، یک لیوان از انواع چای‌های گیاهی بنوشید.قدم دوم: در صبح روز اول رژیم، یک لیوان آب به همراه دو قاشق غذا خوری نمک دریا بخورید.قدم سوم: ۳۰ دقیقه بعد، یک لیوان لیموناد بخورید (نصف برش لیمو، ۱ لیوان آب، یک چهارم قاشق غذا خوری پودر فلفل قرمز و دو قاشق غذا خوری شیره افرا)قدم چهارم: برای ده روز بعدی رژیم لیمو، در طول روز ۶ الی ۱۲ بار این مخلوط لیموناد را بخورید.قدم پنجم: در طول روز چندین بار آب بیاشامید.قدم ششم: هر شب یک لیوان از هر نوع چای گیاهی به دلخواه خودتان بخورید.

بیشتر بخوانید: رژیم سرکه سیب برای لاغری و کاهش وزن چگونه است؟

کم کردن وزن و لاغری با به کارگیری رژیم لیمو

همانطور که قبلاً ذکر شد؛ امکان لاغری با این روش رژیم تقریباً اجتناب ناپذیر و قطعی است؛ اما همانند دیگر رژیم هایی که به طور ناگهانی وزن را کاهش می‌دهند، بعداز اتمام آن و برگشتن به وعده‌های غذایی نرمال، ممکن است به سرعت وزن شما افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: رژیم سوپ : رژیم سم زدایی سوپ قلم و سوپ کلم برای لاغری و سم زدایی بدن در ۲۱ روز

عوارض جانبی

کمبود یک سری از ماده‌های غذایی همچون کربوهیدرات، پروتئین و چربی طی گرفتن رژیم لیمو ایجاد می‌شود. عوارض جانبی اصلی این رژیم عبارتند از:

گرسنگیتغییرات در خلق و خومشکلات مربوط به شکم و معدهکمبود مواد مغذیدر هم گسیختگی در سطح هورمون هاضعیف شدن سلامت دهان و دندانمشکلات رودهاسهال و بیرون روی

* توصیه: در این رژیم بدن با کمبود مواد مغذی مواجه خواهید شد؛ پس دقت کنید که رژیم شما بیش از ۱۰ روز به طول نیانجامد. اما حتماً با پزشک‌تان در مورد شرایط و وضعیت کلی سلامتتان مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه‌ای چیست؟ چالش ۳۰ روزه برای لاغری و کاهش وزن – مقدمه

نویسنده: زهرا اسلامی

منبع: www.organicfacts.net

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح