دلایل رد گزینه جنگ ایران با آمریکا


دلایل رد گزینه جنگ ایران با آمریکا

گروه سیاست و اقتصاد- گزینه جنگ به چند دلیل رد است. اولین دلیل وجود رژیم صهیونیستی که قلب آمریکاست در همسایگی ما قرار دارد و ما از چند جهت این قابلیت را داریم که بالاترین خسارت را به رژیم غاصب اسرائیل بزنیم و این رژیم در تیررس ما است.

دلایل رد گزینه جنگ ایران با آمریکابه گزارش ایکنا از مازندران محمد اکبرزاده معاون سیاسی سپاه کربلا مازندران در یادداشت خود با عنوان مذاکره یا اقتصاد مقاومتی چنین آورده است.
تجربه نشان داد که نظام جمهوری اسلامی تقریبا هر 10 سال دچار چالش می‌شود و فتنه براندازی را تجربه می کند. آنچه از شواهد پیداست در سال 98 هم فتنه‌ای در بحث مذاکره و معیشت را نظام سلطه در دست دارد که نظام را به یک دوگانگی دچار کرده و آن را سردو راهی قرار دهد که مردم بر اساس آن فشارهای اقتصادی که اواخر سال 96 بویژه در سال 97 توسط نظام سلطه ایجاد شده برسر معیشت و مذاکره تصمیم بگیرند.
مثل بحث دوگانه برجام و مقاومت. در آن زمان می گفتند یا مذاکره یا اقتصاد مقاومتی در برابر نظام سلطه. ولی عده‌ای می‌گفتند تا کجا قرار است مقاومت کنیم و برای خارج شدن از فشارها مذاکره کنیم؟ مذاکره کردیم و برجام را پذیرفتیم اما هیچ اتفاقی هم نیفتاد. نظامی که چهل سال تحت فشار و تحریم هاست و از میخ به موشک رسید قطعا اگر ترحیم‌ها برداشته شود دیگر قابل مهار نخواهد بود.پس اساساً دوقطبی کردن غلط است.
این حربه مستلزم این بود که رژیم صهیونیستی، آل سعود و آمریکا در کنار هم با هم‌افزایی سایه جنگ را به روی مردم ایران بگسترانند و به مردم تحت این سایه اینگونه القاء بشود قطعاً جنگی در راه است.
بگفته کارشناسان شخصیت ترامپ یک شخصیت اقتصادی است و معمولا نباید اهل جنگ باشد برعکس دموکرات‌ها که اهل جنگ هستند اما جمهوری خواه‌ها مانع جنگ هستند و معتقدند جنگ به ضرر آمریکاست. قاعدتا ترامپ به شخصه اهل جنگ نیست چرا که چند روز پیش هم گفته بود ما جنگ نظامی با ایران نداریم و جنگ ما اقتصادی است.
نظام سلطه این دوگانه جنگ و معیشت را بعد از فشار اقتصادی و سناریوی که در سال 97 در نظام اجرا و تحمیل شد حتی بحث صفر کردن فروش نفت یا چالش‌های صنفی بوجود آمد و اینکه گفتندایران چهل سالگی خود را نخواهد دید و جشن پیروزی را در 22 بهمن شاهد نیستیم ، نتیجه این فشارها معطوف شد به یک تبلیغات رسانه‌ای عظیم که به افکار عمومی القاء شد که آمریکا به گزینه جنگ فکر کرده و با ایران وارد جنگ نظامی می شود.
گزینه جنگ به چند دلیل رد است. اولین دلیل وجود رژیم صهیونیستی که قلب آمریکاست و در همسایگی ما قرار دارد و ما از چند جهت این قابلیت را داریم که بالاترین خسارت را به رژیم غاصب اسرائیل بزنیم و این رژیم در تیررس ما است.
دوم اینکه 18 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز ترانزیت می شود اگر سهمی برای ما قائل نشوند این گذرگاه را مین گذاری کرده و می‌بندیم. آمریکایی‌ها اذعان کردند اگر همه «مین روب ها» وارد تنگه هرمز شوند شش ماه طول می کشد و طبیعتا این شش ماه حیات اقتصادی آمریکا را به خطر می‌اندازد.
همچنین وجود بیش از 30 پایگاه نظامی در اطراف ما که همگی در تیررس ماست.
تحلیل صهیونیست‌ها این بود که اگر یک درصد مردم ایران پای حرف رهبرشان باشند می‌شود 800 هزار نفر و اگر جنگی رخ دهد معلوم نیست که چه اتفاقی برای رژیم صهیونیستی، سعودی‌ها و آمریکا می‌افتد.
آمریکایی‌ها به اپوریسیون داخل ایران امید بسته اند
جنگ نظامی آمریکا علیه ایران یک جنگ تبلیغاتی رسانه‌ای است. آمریکایی‌ها به جریانی که در داخل ایران است امید بستند که مدافع حقوق آنها هستند. آنها در تلاشند اپوزیسیون را قوی کنند تا مردم را در یک تصمیم گیری قرار بدهند که ما تا کی باید بی ثباتی در بازار داشته باشیم تا کجا بیکاری، گرانی و ...پس راه حلش مذاکره با کدخداست. اگر این کار را نکنیم ترامپ دیوانه است و با ما وارد جنگ می شود.
ما سخنان رهبرمعظم انقلاب را باورداریم و اعتقاد قلبی ماست که جنگی نخواهد شد و آمریکا در حال افول است تحلیل‌ها و معادلات هم نشان می‌دهد که این جنگ برای هژمونی آمریکا خسارت محض است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است