قرآن بهترین راهنما برای گفتگوی میان ادیانی و حل مشکلات اجتماعی است


قرآن بهترین راهنما برای گفتگوی میان ادیانی و حل مشکلات اجتماعی است

کارشناس علوم قرآنی در هند در مقاله ای نوشت که کتاب آسمانی قرآن به طور عمیق بارها بر مسئله گفتگو برای حل مشکلات میان انسان ها تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « moroccoworldnews»، «معراج احمد معراج»،کارشناس علوم قرآنی در هند در مقاله ای نوشت که کتاب آسمانی قرآن به طور عمیق بارها بر مسئله گفتگو برای حل مشکلات میان انسان ها تاکید کرده است.

بر اساس این مقاله،گفتگو فرصت شنیدن،بحث،توافق یا عدم توافق،مذاکره و پی بردن به هر چیزی بدون از دست دادن شکیبایی و اعتماد به نفس را ایجاد می کند.

تنها رویکرد انسانی،متمدنانه و صلح آمیز در گفتگو است که می تواند به ما در پیدا کردن راه حل برای مسائل مختلف،بحث ها و درگیری ها در میان گروه های مذهبی مختلف کمک کند.

گفتگوی میان ادیانی به همه این مسائل توجه دارد و تلاش می کند تا راه حل های منطقی و مناسب برای آنها پیدا کند.در حقیقت گفتگوی میان ادیانی یک برخورد خلاقانه و تلاشی برای فهم پیروان ادیان مختلف از یکدیگر است.

گفتگوی میان ادیانی برای ایجاد هارمونی در گروه های مذهبی به شیوه ای است که ویژگی های مشترک آنها مانند برادری،عشق،محبت،شکیبایی و احترام متقابل در میان گذاشته شود.

این مقاله می افزاید که گفتگوی میان ادیانی ارزش های میان فرهنگی و خلاقیت های ایجاد کننده صلح را گسترش می دهد تا پایه های یک برادری،هارمونی و همزیستی مسالمت آمیز را ایجاد کند.

مطالعه عمیق قرآن نشان می دهد که گفتگو تنها راه متقن برای همزیستی مسالمت آمیز و پیدا کردن راه حل برای مشکلات سیاسی و اجتماعی است.

کتاب آسمانی قرآن از مسلمانان می خواهد تا وارد گفتگوهای سازنده با پیروان سایر ادیان بر اساس اشتراکاتی که در میان آنها هست،بشوند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!