تعامل دفاتر مراجع تقلید با مساجد بیشتر شود/با مساجد تهران ارتباط می‌گیریم


تعامل دفاتر مراجع تقلید با مساجد بیشتر شود/با مساجد تهران ارتباط می‌گیریم

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: تعامل دفاتر مراجع تقلید با مساجد بیشتر شود و ما بر همین اساس، بنا داریم در مساجد مختلف تهران حضور یابیم تا ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های دفتر حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی، از نظرات ائمه جماعات نیز استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «امیر میثم سعیدی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی در تهران (میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام)، بیان کرد: فعالیت های این دفتر با محوریت مباحث دینی و از طریق برگزاری نشست های علمی و کارگاه های مهارتی انجام می شود.

مسئول غرفه آیت الله العظمی جوادی آملی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود: فعالیت های این غرفه بر اساس همین رویکرد در نمایشگاه قرآن دایر شده است‌ و در همین راستا اتاق پل حیات را راه اندازی کردیم که طی آن مخاطبان با تازه ترین دیدگاه های آیت الله العظمی جوادی آملی در حوزه های مختلف آشنا می شوند.

وی درباره تعامل دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی در تهران با مساجد، گفت: تعامل دفاتر مراجع معظم تقلید با مساجد باید بیشتر شود و ما بر همین اساس، بنا داریم در مساجد مختلف تهران حضور یابیم تا ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، از نظرات ائمه جماعات و نمازگزاران مساجد بهره مند شویم.

تعامل دفاتر مراجع تقلید با مساجد بیشتر شود/با مساجد تهران ارتباط می‌گیریم

سعیدی درباره انگیزه حضور دفتر این مرجع تقلید در نمایشگاه که عملا تنها دفتر مراجع تقلید در این نمایشگاه است، اظهار کرد: انگیزه ما برای شرکت در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران در مرحله اول، نشر مکتب فکری و اندیشه ای حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی است که حقیقتا در این زمینه وظیفه اخلاقی و انسانی احساس کردیم چرا که در شرایط کنونی گمشده مردم، خصوصا نسل جوان و نخبه ما همین مکتب وحیانی و عقلانی هستند که حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در عصر ما پرچمدار آن هستند. عموم افراد جامعه خصوصا کسانی که در نمایشگاه قرآن حضور پیدا می کنند دنبال یک اندیشه برتر هستند و ما به عنوان شاگردان مکتب فکری حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی این وظیفه را برای خود احساس کردیم که این مکتب می تواند پاسخگوی این نیاز جوانان ما باشد لذا بیش از پیش باید آن را معرفی و ترویج نماییم.

این کارشناس در حوزه دین و فرهنگ در پاسخ به این پرسش که "آیا طرح ویژه ای نیز برای آشنایی آحاد مردم جامعه با منظومه فکری و معرفتی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی تدارک دیده اید؟" گفت: این فکر از مدت ها قبل مطرح شد که اگر بخواهیم در نمایشگاه قرآن حضور موفقی داشته باشیم باید یک طرح ویژه ای را داشته باشیم که علاوه بر عمق فکری دارای جذابیت نیز باشد لذا به طرحی فکر کردیم که به تکنولوژی و علوم روز نزدیکتر باشد تا بتوانیم استفاده مطلوبی از صوت و تصویر داشته باشیم که این طرح را در قالب طرح «پل حیات» ارائه کردیم.

تعامل دفاتر مراجع تقلید با مساجد بیشتر شود/با مساجد تهران ارتباط می‌گیریم

مسئول غرفه آیت الله العظمی جوادی آملی در نمایشگاه قرآن در این باره اضافه کرد: وقتی این طرح را ارائه کردیم مسئولان نمایشگاه استقبال بسیاری کردند و قرار بود که طرح خیلی وسیع تر از چیزی که اکنون اجرا شده است انجام شود اما طرح خلاصه شد به یک اتاقی که یک در ورودی و یک در خروجی دارد و زمانی که افراد در اتاق استقرار پیدا می کنند یک کلیپ کوتاه صوتی یا تصویری یک دقیقه ای از حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی برای آنها پخش می شود.

وی ادامه داد: در این راستا 15 موضوع کلیپ سازی آن صورت گرفت که افراد در مورد هر موضوعی که علاقه داشته باشند در همان موضوع کلیپ صوتی یا تصویری مربوطه برای آنها پخش می شود. زمانی که افراد این کلیپ ها را می شنوند یا می بینند واقعا یک حالت خوب و روحانی به آنها دست می دهد که این مساله باعث دلگرمی و تشویق ما به ادامه مسیر می شود. در واقع این کلیپ های یک دقیقه ای به یک تلنگر خوب و یادگاری ارزشمند معنوی برای افراد تبدیل می شود. بعد از پایان این مرحله، افراد مشاوره می شوند و در مرحله مشاوره آنچه دیده اند برای آنها تبیین می شود و با منظومه فکری حضرت استاد بیشتر آشنا می شوند و با حالی خوب و معنوی غرفه را ترک می کنند. این طرح تاکنون با استقبال گسترده حاضران در غرفه، خصوصا قشر جوان و نوجوان قرار گرفته است.

سعیدی درباره سایر اقدامات دفتر تهران آیت الله العظمی جوادی آملی در نمایشگاه قرآن بیان کرد: به منظور پاسخگویی بیشتر به سوالات مراجعان، میز استفتا در غرفه حضرت استاد در این نمایشگاه، پاسخگوی مراجعان است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری