از اجرای نذر قرآن تا نقالی زندگی امام رضا(ع) در نمایشگاه قرآن


از اجرای نذر قرآن تا نقالی زندگی امام رضا(ع) در نمایشگاه قرآن

مقومی با اعلام برنامه‌های مرکز قرآن آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن، گفت: طرح نذر قرآن، نقالی زندگی نامه امام رضا(ع) و آموزش روخوانی قرآن به کو دکان 5 تا 6 سال ازجمله این برنامه‌ها است.

«محمد مقومی» در حاشیه بیست و هفتمین دوره نمایشگاه قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، درباره حضور غرفه آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن، گفت:‌ آستان قدس رضوی در بیست هفتمین دوره نمایشگاه قرآن کریم حضور چشمگیری داشته است.

معاون مرکز قرآن کریم آستان قدس رضویافزود: آستان قدس رضوی در بخش‌های مختلفی از حوزه‌های فرهنگی و قرآنی نمایشگاه قرآن مشغول به فعالیت است، کار تخصصی آن نیز با مرکزیت قرآن آستان قدس رضوی است.

مقومی با اشاره به بخش‌های مختلف غرفه آستان قدس رضوی نمایشگاه قرآن، تصریح کرد: امسال بخش وقف و نذر قرآن کریم، مجموعه بنیاد پژوهش‌های اسلامی، آفرینش‌های هنری، انتشارات حرم مطهر زائر رضوی، مجموعه به نشر، دفتر نمایندگی آستان قدس در تهران، مرکز قرآن کریم با بخش مهدالرضا(ع)، مرکز بانوان، معاونت ارتباطات و رسانه از جمله بخش‌های مختلف غرفه آستان قدس رضوی برای بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن کریم است.

اجرای طرح نذر قرآن

معاون مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با بیان اینکه در حوزه وقف و نذر طرحی برای نذر قرآنی داریم که مسئولیت آن بر عهده موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی و برای حرم مطهر و زائران است، اظهار کرد: در این طرح هر کس به میزان که می‌تواند به صورت نقدی یا دیجیتال در این امر خداپسندانه شرکت کند، شمار حساب *8# یا سایت www.nazr.razavi.ir به صورت نقدی با شناسه‌ای پیش‌بینی شده می‌توانند کمک کنند در پایان مبالغ جمع شده جهت تولید قرآن کریم سفارش داده می‌شود. طرح دیگر جمع آوری قرآن‌های مازاد است که در مقابل هر سه قرآن هدیه شده یک قرآن رضوی به رسم یادبود تقدیم می‌شود.

وی افزود: در حوزه بنیاد پژوهش‌های اسلامی کتاب‌های تخصصی و پژوهشی درباره فعالیت‌های قرآنی پیش بینی و به نمایش گذاشته شده است. سه بخش مهدالرضا(ع)، وقف و نذر و بانوان بازدید کنندگان بیشتری دارد.

مقومی بیان کرد: در حوزه موسسه آفرینش‌های هنری قرآن‌های عهد تیموری که با خط ابراهیم سلطان نگارش و به نمایش گذاشته شده کارشناسان توضیحات کاملی را به مردم ارائه می‌دهند، همچنین در این غرفه مشاوره خانواده، نگارگری و خطاطی به صورت روزانه توسط خادم یاران انجام می‌شود.

آموزش روخوانی قرآن برای کودکان ۵ تا ۶ سال

معاون مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با بیان اینکه از پربازدیدترین قسمت‌های این غرفه بخش مهدالرضا است که طی ۲۲ سال توسط آستان قدس رضوی اداره می‌شود، گفت:‌ مهدالرضا شامل کلاس‌های آموزش قرآن کریم است که در آن کودکان ۵ یا ۶ ساله پس از پایان یک ترم و سال تحصیلی می‌توانند قرآن را روخوانی کنند که البته حفظ سوره، آموزش مفاهیم و احادیث را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به بخش دیگر غرفه آستان قدس رضوی به نام «به نشر» گفت: در این غرفه کتب قرآنی کودک به نمایش گذاشته شده است، همچنین مدیریت فرهنگی انتشارات آستان قدس بیش از ۱۵۰ محصول تولید آستان قدس اعم از کتاب یا کارتپستال را در این اینجا به نمایش گذاشته که بخشی از آن را به عنوان هدیه به بازدیدکنندگان اهدا می‌کند.

ویژه برنامه نقالی زندگی نامه امام رضا(ع) در نمایشگاه قرآن

مقومی در پایان خاطرنشان کرد:‌ دو کار ویژه امسال در نمایشگاه نقالی زندگی‌نامه حضرت رضا(ع) و جلسه تلاوت قرآن کریم است که هر شب پیش از نماز مغرب در صحن عترت، با حضور خادم یاران رضوی برای عموم علاقه مندان برگزار می‌شود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات