ادامه بارش‌ها در شرق و شمال شرق کشور


ادامه بارش‌ها در شرق و شمال شرق کشور

کارشناس هواشناسی: ادامه بارش‌ها در بخش‌هایی از شمال، جنوب و شرق کشور به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود

محمد اصغری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ درباره آخرین وضعیت جوی کشور افزود: وقوع بارش‌ها در شرق کشور ادامه خواهد داشت ضمن اینکه در بخش جنوبی، جنوب شرق وزش باد رو هم پیش رو داریم.
وی گفت: امروز بعد از ظهر تنگه هرمز و شرق خلیج فارس آب‌ها مواج خواهد بود و ارتفاع موج تا ۱۲ سانتی متر نیز در برخی از نقاط می‌رسد بویژه اطراف سواحل در جزایر کیش، ابوموسی و لارک ارتفاع موج قابل توجه خواهد بود.
کارشناس هواشناسی گفت: فردا جوی نسبتاً آرام نسبت به روز‌های گذشته در اغلب نقاط کشور پیش بینی کردیم،­ پدیده‌ای که در اکثر مناطق به چشم خواهد آمد بویژه در ساعات بعدازظهر که همراه با وزش باد خواهد بود.
وی ادامه داد: این شرایط را در جنوب غرب و استان گیلان نیز پیش رو خواهیم داشت که همراه با خیزش گرد و خاک بویژه در منطقه شرق کشور از جمله زابل و نهبندان نیز­­خواهد بود.
اصغری گفت: البته امروز در ارتفاعات تهران باید منتظر افزایش ابر‌ها و وقوع بارش باشیم البته بارش‌ها نسبت به روز‌های گذشته ضعیف‌تر و محدودتر خواهد بود.


وی گفت: فردا میزان سرعت وزش باد در پایتخت نسبتاً قابل توجه خواهد بود و می‌تواند به کاهش کیفیت هوا نیز منجر شود.
کارشناس هواشناسی گفت: از روز شنبه تا اواسط هفته آینده زمینه برای وقوع بارندگی در کوه‌های مرتبط با البرز مرکزی از جمله تهران، البرز، قزوین، سمنان و زنجان مهیا خواهد بود و در شمال غرب کشور نیز از جمله آذربایجان غربی و شرقی و در ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز از جمله چهارمحال و بختیاری، لرستان، فارس و اصفهان نیز باید منتظر وقوع بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق در ساعات بعد از ظهر باشیم.
وی افزود: پدیده‌ای که از فردا خیلی به چشم خواهد آمد افزایش نسبی دماست که تا هفته آینده افزایش دما را پیش رو خواهیم داشت و برای نخستین بار دما به بالای ۳۵ درجه خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا