550 سیلزده در خراسان جنوبی امدادرسانی شدند


550 سیلزده در خراسان جنوبی امدادرسانی شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان ‌جنوبی گفت: در 24 ساعت گذشته بیش از 550 نفر آسیب دیده از سیل در پنج شهرستان استان امدادرسانی شدند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی محمد رحیم شهریاری روز پنجشنبه افزود: در پی بارندگی های اخیر به بیش از 60 مورد حادثه در شهرستان ‌های سربیشه، درمیان، فردوس، نهبندان، طبس و بیرجند امدادرسانی شده است.
وی با بیان اینکه بیشتر امدادرسانی ها در شهرستان های سربیشه و درمیان انجام شده است اظهار داشت: در روستای شیرگ سربیشه 350 نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره مند شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان ‌جنوبی گفت: در این مدت 11 نفر از روستاییان از مرگ حتمی نجات یافتند که از این تعداد 6 نفر در درمیان، 2 نفر در ارتفاعات روستای خرو طبس و سه نفر در سربیشه بودند.
وی از اعزام تیم امداد هوایی به شهرستان درمیان خبر داد و گفت: چهار نفر از حادثه دیدگان در روستای قوزشک این شهرستان در محاصره سیلاب بودند که توسط امداد هوایی به منطقه امن انتقال یافتند.
شهریاری یادآور شد: تیم ‌های اعزامی هلال احمر به مناطق آسیب دیده از سیلاب روز گذشته 39 تیم به تعداد 120 نفر بودند و تجهیزاتی چون انواع موتور پمپ برای تخلیه آب به همراه داشتند.
وی با اعلام اینکه 70 چادر در روستای «شیرگ آقا» سربیشه برای اسکان آسیب دیدگان توزیع شد گفت: تاکنون 205 بسته غذایی 72 ساعته، 70 دستگاه چادر، 100 تخته موکت و 450 تخته پتو بین اهالی مناطق سیل زده استان توزیع شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان ‌جنوبی افزود: امدادرسانی ها در برخی مناطق استان همچنان ادامه دارد و خودروی ارتباطات و هشت دستگاه لجن کش صبح امروز (پنجشنبه) به روستای شیرگ آقا اعزام شده که هم اکنون تخلیه آب از منازل با 22 دستگاه انواع موتور پمپ در حال انجام است.
سامانه بارشی از روز سه شنبه در خراسان جنوبی فعال شد و بارش رگباری باران روز گذشته در برخی شهرستان ها شدت گرفت که موجب جاری شدن روان آب و سیلاب شد.
فعالیت سامانه بارشی امروز هم در این استان ادامه دارد.
7557*3028

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!