پاسخ شهردار تهران در مورد بکارگیری بازنشستگان چیست؟


پاسخ شهردار تهران در مورد بکارگیری بازنشستگان چیست؟

مدیریت دولتی باید از خود اهتمام نشان دهد و افراد بالای 35 سال خدمت را با هدف جوانسازی ساختار مدیریتی بازنشسته اعلام کند.

پاسخ شهردار تهران در مورد بکارگیری بازنشستگان چیست؟به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از نهاد‌های درگیر قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی، شهرداری تهران بود که در نهایت در آبان ماه سال ۹۷ از سوی معاونت منابع انسانی شهرداری تهران ممنوعیت بکارگیری و ادامه فعالیت بازنشستگان در شهرداری تهران ابلاغ شد.

احکام انتصابی اخیر شهردار تهران در معاونت‌های مختلف شهرداری منجر شد تا یک عضو شورای شهر تهران در صحن شورا نسبت به انتصاب برخی از افراد با سابقه و نزدیک به سن بازنشستگی در شهرداری تهران و توجه به جوانسازی ساختار مدیریت دستگاه‌های دولتی به خصوص در شهرداری، به شهردار تهران تذکر دهد.

حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توضیحات شهردار تهران نسبت به تذکر خود مبنی بر عدم به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی و توجه به لزوم جوانسازی ساختار مدیریت دستگاه‌های دولتی و اجرای روح قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: شهردار تهران در پاسخ به تذکر رسمی من، مبنی بر تفویض در اجرای قانون بازنشستگی مدیران و معاونان در شهرداری تهران اعلام کرد، پس از ابلاغ حکم رئیس جمهور مبنی بر منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی هیچ یک از مدیران بازنشسته در شهرداری تهران به کارگیری نشده‌اند و هیچ یک از مدیران منصوب در شهرداری تهران بازنشسته نیستند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر قوانین مربوط به امور پرسنلی و نیروی انسانی دستگاه‌های مختلف، کارکنان دولت یا باید شاغل به خدمت یا مأمور به خدمت یا در مرخصی بدون حقوق و یا بازنشسته رسمی باشند.

رسولی ادامه داد: طبق قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی، افرادی که از لحاظ سنوات خدمتی ۳۵ سال خدمت را سپری کردند و بنا به درخواست خود فرد و یا با اعلام دستگاه مربوطه حکم بازنشستگی آن‌ها صادر شده است، به کارگیری مجدد این افراد در دستگاه‌های دولتی ممنوع است و شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تذکر رسولی به ادامه به کار بازنشستگان در شهرداری تهران

وی تصریح کرد: نکته ظریف مصوبه مجلس شورای اسلامی این است که به عنوان مثال فردی که ۴۰ سال در دستگاه‌های دولتی خدمت کرده و حکم بازنشستگی او صادر نشده است، طبق قانون مصوب مجلس این فرد شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شود و نمی‌توان گفت که چرا این فرد ۴۰ سال در دستگاه دولتی مشغول به خدمت است و به جای بازنشسته شدن در سایر دستگاه‌های دولتی دوباره به کار گرفته می‌شود.

رسولی تاکید کرد: علت به کارگیری مجدد این دسته از افراد این است که حکم بازنشستگی آن‌ها صادر نشده و مادامی که حکم بازنشستگی آن‌ها صادر نشود، بکارگیری این دسته از افراد بلامانع است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: نکته اول این است که تداوم خدمت افرادی که از حیث پر شدن ظرفیت خدمت (۳۵ سال) وفق قانون اخیر مجلس خلاف قانون نیست و نکته دیگر این است صرف نظر از قانون و در کنار نقاط قوت و ضعف آن جوانسازی ساختار مدیریت کشور در دستور کار دولت قرار گرفته است و درخواست من این است که مدیریت کشور به طور جدی این هدف را دنبال و افراد بالای ۳۵ سال خدمت را بازنشسته اعلام کند.

رسولی ادامه داد: نکته قابل تأکید این است که در این موضوع مشخص شهرداری تهران طبق قانون عمل کرده و خلافی صورت نگرفته است، اما روح قانون ایجاب می‌کند افراد بالای ۳۵ سال خدمت در نهاد‌های دولتی بازنشسته شوند.

وی تأکید کرد: پاسخ شهردار تهران نسبت به تذکر من درباره منع بکارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران پاسخ قانع‌کننده‌ای بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا