روز جهانی محیط زیست


بگذارید یکراست برویم سر اصل مطلب: دنیا در حال تبدیل شدن به پلاستیک است و مسئول آن ما انسان ها هستیم! آلودگی ناشی از افزایش تولید و مصرف پلاستیک آنقدر جدی است که روز جهانی محیط زیست در سال 2018 روز laquo;مبارزه با آلودگی پلاستیک raquo; نامگذاری شد. اما پلاستیک فقط یکی از چالش هایی است که امروز برای حفاظت از محیط زیست با آن مواجه هستیم. تعداد این...

بگذارید یکراست برویم سر اصل مطلب: دنیا در حال تبدیل شدن به پلاستیک است و مسئول آن ما انسان‌ها هستیم! آلودگی ناشی از افزایش تولید و مصرف پلاستیک آنقدر جدی است که روز جهانی محیط زیست در سال 2018 روز «مبارزه با آلودگی پلاستیک» نامگذاری شد. اما پلاستیک فقط یکی از چالش‌هایی است که امروز برای حفاظت از محیط زیست با آن مواجه هستیم. تعداد این خطرها روز به روز در حال افزایش است و روز جهانی محیط زیست روزی است برای افزایش آگاهی در این زمینه و تلاش برای بهبود شرایط.

پیشینه روز جهانی محیط زیست

اتحادیه اروپا نخستین بار در سال 1971، 5 ژوئن را روز جهانی محیط زیست نامگذاری کرد. علت نامگذاری یک روز از سال به عنوان روز محیط زیست مشکلات مهمی بود که انسان‌ها در حفاظت از محیط زیست‌شان و بهبود شرایط با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند.

روز جهانی محیط زیست

چرا روز جهانی محیط زیست؟

هر اتفاقی که باعث بر هم زدن تعادل طبیعت و محیط زیست شود بر سلامت انسان‌ها و توسعه اقتصادی تاثیرگذار است. روز جهانی محیط زیست روزی است برای افزایش آگاهی و اقدام مثبت برای حفاظت از محیطی که در آن زندگی می‌کنیم. این روز بیشتر از هر چیزی روز ما انسان‌هاست تا برای زمین کاری انجام دهیم، کاری در سطح بومی، ملی یا جهانی؛ به تنهایی یا با کمک افراد دیگر. انتخاب با خود ماست. اگر نمی‌دانید چگونه، پیشنهاد می‌کنیم مطالب «8 گام برای دوستی با محیط زیست» و «7پیشنهاد برای عیدی دادن و دوستی با محیط زیست» را مطالعه کنید.

چطور این روز را جشن بگیریم؟

روز 5 ژوئن (15 خرداد) روز جهانی محیط زیست است. شاید بد نباشد در این روز در مورد خطراتی که کره زمین و محیط زیست‌مان را تهدید می‎کنند اطلاعات بیشتری کسب کنیم و ببینیم سهم ما در کاهش این خطرات چقدر است. اگر فرصت دارید، سفر کوتاهی را به طبیعت برنامه‌ریزی کنید و کیسه زباله به همراه داشته باشید. با دست‌های مهربان‌تان زباله‌های طبیعت را جمع کنید و ردپای محبت را در منطقه به جا بگذارید.

در روز جهانی محیط زیست این کارهای ساده را امتحان کنید:

سعی کنید از کیسه پلاستیکی تا جای ممکن استفاده نکنید. تصمیم بگیرید سبک زندگی‌تان را طوری تغییر دهید که زباله کمتری تولید کنید. پیاده به سر کار بروید یا از وسایل نقلیه‌ای استفاده کنید که کمتر هوا را آلوده می‌کنند. به جای خرید بطری آب، از قمقمه استفاده کنید. چراغ‌های اضافی را خاموش کنید. فکر کنید از چه راه‌هایی می‌توانیم ردپای کربن را بر روی زمین کم‌رنگ‌تر کنیم.

1398/03/02 | کد مطلب: 328
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
روز جهانی محیط زیست
روز جهانی محیط زیست سپیده اقتداری
روز جهانی محیط زیست

کارشناس ارشد فلسفه هنر، مترجم و ویراستار، علاقه‌مند به خواندن و نوشتن.


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من