توصیه‌هایی برای مسافران مسن که تنها سفر می‌کنند


تنها مسافرت کردن می تواند رضایت lrm;بخش، توأم با حس آزادی و استقلال باشد. اگر آگاهانه پا به سفر بگذاریم، تنها بودن هرگز آزارمان نخواهد داد. تنهایی ما را در سفر با آدم ها، زندگی ها و فرهنگ های متفاوت آشنا می کند. هر چقدر که سن ما بالاتر می رود، تمایل مان به دوری از شلوغی و تنش های زندگی روزمره بیشتر می شود. در این بین سفر رفتن، خستگی روز های...

تنها مسافرت کردن می‌تواند رضایت‎بخش، توأم با حس آزادی و استقلال باشد. اگر آگاهانه پا به سفر بگذاریم، تنها بودن هرگز آزارمان نخواهد داد. تنهایی ما را در سفر با آدم‌ها، زندگی‌ها و فرهنگ‌های متفاوت آشنا می‌کند. هر چقدر که سن ما بالاتر می‌رود، تمایل‌مان به دوری از شلوغی و تنش‌های زندگی روزمره بیشتر می‌شود. در این بین سفر رفتن، خستگی روز‌های پردغدغه زندگی‌مان را به‌در می‌کند و جان تازه‌ای به روح‌مان می‌بخشد. از آنجایی‌ که بعضی از افراد مسن تمایل دارند تنها مسافرت کنند؛ مطالعه پیشنهاد‌های زیر را برای سفری لذت‌بخش‌تر، توصیه می‌کنیم.

1. به همراه داشتن کتاب، مجله و...

همیشه چیزهایی برای مطالعه یا جدول‌هایی برای حل کردن در زمانی‌ که در رستوران مشغول غذا خوردن یا حتی وقتی‌که در صف انتظار موزه‌ها و یا جاذبه‌های دیگر گردشگری هستید به همراه داشته باشید. این کار باعث طفره رفتن از سکوت حاکم بر زمانی می‌شود که می‌‎توانستید با فرد دیگری صحبت کنید، سکوتی که تنهایی‎‌تان را تلقین می‎‌کند و کسالت‎‌بار است. همچنین وقتی دیگران متوجه چیزی که مطالعه می‎‌کنید یا کاری که می‌‏کنید شوند و بخواهند درباره آن با شما وارد گفتگو شوند، با این کار یک گفتگوی خوشایند با آنها را رقم زده‌اید.

توصیه‌هایی برای مسافران مسن که تنها سفر می‌کنند

2. به شام یا ناهار غیررسمی فکر کنید

وقتی صحبت از رستوران‏‌ها می‌‏شود، مسافرانِ تنها در اغلب موارد از تنها غذا خوردن مضطرب می‌شوند. همچنین چیزی را برخی روان‌شناسان به آن سولومانگارفوبیا، یا ترس از تنها غذا خوردن، لقب داده‎اند. برای تجربه ناهاری لذت‌بخش‌تر رستوران‌‎هایی را انتخاب کنید که به مشتری‎‌هایش اجازه می‌دهد غذای‌شان را در بار میل کنند، یعنی جایی‌که مجال صحبت و معاشرت با افراد دیگر آسان‌تر است.

توصیه‌هایی برای مسافران مسن که تنها سفر می‌کنند

3. در قلب شهر بمانید

برای اقامت، مکان دلپذیری درست در قلب جایی که می‎‌خواهید به‌آنجا سفر کنید برای خودتان رزرو کنید. این‌که حس کنید در طول سفر همه‌چیز برای خودتان است و هیچ‌کسی را ندارید که هوای شما را داشته باشد ممکن است احساس خوشایندی نداشته باشد. اما اگر توان طراوت یافتن یا نیرو بخشیدن به خودتان را در میان فراز و نشیب‏‌های سفر کسب کنید، تفاوتی چشم‌گیر ایجاد می‌شود. اقامت در مکان‌‏های پرت و ارزان‌قیمت‌تر ممکن است چند دلاری صرفه‌‏جویی به‌همراه داشته باشد، اما ممکن است در نهایت به اضطراب روزهای طولانی گردش ختم شود؛ آن‌هم بدون آن‌که بتوانید در مکانی خصوصی در هتل‎‌تان اوقات استراحت داشته باشید.

4. در شبکه‌‏های مجازی حضور داشته باشید

عضو یک وب‌سایت اجتماعی، مثل اینستاگرام، فیسبوک یا توییتر شوید. اگر فکر می‌کنید که این شبکه‌های اجتماعی فقط مختص نوجوانان است سخت در اشتباهید. بعضی از اعضای آن افراد بازنشسته‏‌ای هستند که می‌‏خواهند یک فنجان چایی را با کس دیگری شریک شوند. این شبکه‌ها فضای مناسبی هستند تا با افرادی با علاقمندی مشترکتان مثل کوهنوردان و... ارتباط برقرار کنید و با آنها همسفر شوید.

توصیه‌هایی برای مسافران مسن که تنها سفر می‌کنند

5.به تورهای مسافرتی فکر کنید

اگر تنها سفر کردن به‌صورت کاملاً انفرادی و مستقل برای‌تان راحت نیست، به تورها یا گل‌گشت‌های مسافرتی فکر کنید که حال و هوای آن مناسب علائق خاص خودتان باشد؛ از نظر تاریخی، هنری، خوراک، طبیعت و... مجبور نیستید نگران تدارکات و جزئیات باشید و حتی مجال خوبی وجود دارد که در طول سفر دوستانی بیابید.

6. به سفرهای یک روزه فکر کنید

اگر یک تور مسافرتی با جزییات کامل را نمی‌‎خواهید، به تورهای یک‌روزه و با راهنما فکر کنید. علاوه بر این‏که دیدی عالی از محیط اطراف پیدا می‌کنید، دست کم برای مدتی کوتاه از همراهی راهنمایی خوب و همینطور احتمالاً افراد همفکر برخوردار خواهید بود. گاهی ساعات اندکی که در سفرهای این چنینی سپری می‏‌شود به‌تنهایی تمام افسردگی‏‌های مسافرت تنها را دفع می‌‎کند.

توصیه‌هایی برای مسافران مسن که تنها سفر می‌کنند

7.ساده بگیرید

برنامه سفرتان را ساده بگیرید. پیمودن مسافت از شهری به شهر دیگر یا از کشوری به کشور دیگر ممکن است از نظر جسمی و روحی طاقت‌فرسا باشد؛ حتی برای زوج‌هایی که با تجربه سفر می‎‌کنند. به‌جای این‌گونه سفر کردن، یک مقصد و یک محل اقامت انتخاب کنید و آن محل را پایگاه اقامت در طول سفرتان در نظر بگیرید. همچنین، در طول مدت اقامت خودتان به شرکت در یک کلاس آموزشی فکر کنید (مثل آشپزی). با این روش‌ها شما از مردم شناخت پیدا می‎‌کنید، مسیرتان را بدون نقشه یاد می‌‏گیرید، کارهای روزمره لذت‏‌بخشی برای خودتان به‌وجود می‌‎آورید و شاید حتی کمی این حس به‌شما دست دهد که خودتان مثل مردم محلی هستید.

منبع: travel.aarp.org



1398/03/02 | کد مطلب: 2614
توصیه‌هایی برای مسافران مسن که تنها سفر می‌کنند
توصیه‌هایی برای مسافران مسن که تنها سفر می‌کنند مهناز قاضی

ترجمه آزاد: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبحانه خبری، 1 اردیبهشت 1403؛ از دفع حمله منتسب به اسرائیل به تاسیساتی در اصفهان تا اطل...