نخست وزیر مالزی: برای برقراری صلح جهانی، حل مسئله فلسطین الزم است


ماهاتمیر محمد نخست وزیر مالزی اظهار داشت: اگر دنیا به دنبال فرصتی برای برقراری صلح جهانی است، مسئله فلسطین باید حل شود.

ماهاتمیر محمد نخست وزیر مالزی اظهار داشت: "اگر دنیا به دنبال فرصتی برای برقراری صلح جهانی است، مسئله فلسطین باید حل شود."

ماهاتمیر در مراسم افطاری برای فلسطینیان در پوتراجایا پایتخت اداری مالزی، به ارزیابی مسئله فلسطین-اسرائیل و موضع مالزی در برابر سیاست های اشغالگرایانه اسرائیل پرداخت.

نخست وزیر مالزی بر تداوم حمایت کشورش از دعوی فلسطین و اینکه همواره در کنار فلسطینیان خواهد بود، تاکید کرده و گفت: "تا زمانی که فشارها و بی عدالتی های رژیم اسرائیل ادامه یابد، در این خصوص سکوت نخواهیم کرد."

ماهاتمیر ضمن اشاره به اینکه حملات اسرائیل علیه فلسطین، دلیل اصلی تروریزم در خاورمیانه است، افزود: "تروریزم دولتی اسرائیل سبب شکل گیری تروریزم و گروه های شبه نظامی شده است. این مسئله نباید از سوی دول غربی نادیده گرفته شود."

نخست وزیر مالزی در خصوص اهمیت مسئله فلسطین برای جهان و بشریت گفت: "اگر فرصتی برای صلح جهانی وجود داشته باشد، حل مسئله فلسطین شرط لازم است. برای حل این مسئله، جامعه بین الملل باید چاره ای برای فلسطینیانی که مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند، بیندیشد. جامعه بین الملل باید خاکهای تحت اشغال اسرائیل را به صاحبانشان بازگرداند. ارتش نسل کش اسرائیل باید به اشغال سرزمین های فلسطین پایان دهد و فلسطینیان به وطن خود بازگردند."


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403