نیروهای مسلح مایه عزت و سرافرازی ملت ایران هستند


نیروهای مسلح مایه عزت و سرافرازی ملت ایران هستند

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: نیروهای مسلح با پاسداری از آرمان های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، مایه عزت و سرافرازی ملت ایران هستند.

به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی روز پنجشنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در مهاباد اظهار داشت: نیروهای مسلح ایران اسلامی افتخار دارند که هم اکنون پرچم اسلام را برافراشته و از عزت و بزرگی اسلام دفاع می کنند و این مایه افتخار ما ایرانیان است.
وی اضافه کرد: در دوران جنگ تحمیلی نیز نیروهای مسلح کشورمان جانانه وارد میدان شدند و با تجهیزات کم و دستانی خالی در مقابل ارتشی تا بن دندان مسلح، مقاومت و پایداری کردند.
وی افزود: داستان رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس برای نسل های آینده نیز درس حماسه و ایثار خواهد بود و ما به این همه فداکاری و از خودگذشتگی افتخار می کنیم.
در ادامه این مراسم باشکوه، شرکت کنندگان با حضور بر سر مزار شهدای دوران جنگ تحمیلی، با غبارروبی و گلباران مزار شهیدان والامقام ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گلگون کفن این شهرستان ادای احترام کرده و یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.
همایش دوچرخه سواری، آذین بندی و نصب پارچه نوشته در معابر و سردرب ادارات با موضوع آزادی خرمشهر و دیدار مسوولان با خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه های سالروز آزادی خرمشهر در مهاباد است.
آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد 1361 پس از 578 روز اشغال و در پی مرحله چهارم عملیات بیت المقدس محقق شد که در جریان این آزادسازی حدود 16 هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شدند و همچنین 19 هزار نفر دیگر نیز به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند.
آزادسازی خرمشهر از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی بود به طوری که شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوم خرداد را در تقویم رسمی ایران به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری کرد.
مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از 750 نفر شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
3020/ 9903/2093

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...