نشست خبری روحانی با اصحاب رسانه بعد از ماه رمضان برگزار می‌شود


نشست خبری روحانی با اصحاب رسانه بعد از ماه رمضان برگزار می‌شود

رئیس دفتر رئیس جمهور از برگزاری نشست خبری روحانی با اصحاب رسانه خبر داد.

رئیس دفتر رئیس جمهور از برگزاری نشست خبری روحانی با اصحاب رسانه خبر داد.

به گزارش ایلنا، حدود ۴۰۰ روز از آخرین نشست خبری رئیس‌جمهور در ۹۶/۱۱/۱۷ می‌گذرد. در این نشست رسانه‌های داخلی و خارجی حضور داشتند و هرکدام بنا بر مشی و خط فکری سوالات خود را مطرح کردند.

بعداز نشست سال ۹۶ و تغییرات گسترده‌ای که در کشور صورت گرفت و خروج آمریکا از برجام، بسیاری بر این توقع بودند که رئیس‌جمهور نشستی با اهالی رسانه داشته باشد و درباره اوضاع و احوال کشور سخن بگوید.

هرچند که رئیس‌جمهور چند باری در سازمان صدا وسیما حاضر شد و درباره کشور با مردم صحبت کرد اما اهالی رسانه این خواسته خود را مطرح می‌کردند که رئیس دولت باید به سوالات آنان پاسخ دهد که خواسته نابجایی هم نبود.

با خروج آمریکا از برجام و نقض این قرارداد بین‌المللی، رسانه‌ها باز هم این خواسته خود را مطرح کردند و امیدوار بودند که به آن پاسخی از سوی دولت داده شود، خواسته‌ای مه مدت‌هاست بی‌جواب مانده است.

ظاهرا پس از گذشت حدود یک سال و نیم از آخرین نشست رئیس‌جمهور قرار است نشست خبری وی با اهالی رسانه بعداز ماه مبارک رمضان برگزار شود.

رئیس‌جمهور با برگزاری نشست خبری جبران مافات می‌کند

سید محمود واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره این گلایه اهالی رسانه گفت: رئیس‌جمهور همیشه با مردم و خبرنگاران گفت‌وگو داشته‌اند، ان‌شاالله بعد از ماه مبارک رمضان با خبرنگاران نشست خبری خواهند داشت.

در همین رابطه جهانبخش محبی‌نیا درباره برگزاری نشست رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد: هدف طرفین در برگزاری این نشست بسیار مهم است و چون با دعوت رئیس‌جمهور صورت می‌گیرد باید اهداف را بازشناسی کرد که در این موقعیت چه منافغی برای دولت و پایگاه سیاسی وی می‌تواند وجود داشته باشد.

نماینده مردم میاندوآب تاکید کرد: دولت به عنوان متولی بخش توسعه سیاسی باید به طور طبیعی حرمت رسانه‌ها و اصحاب آن را داشته باشد. زیرا در یک تعریف کلاسیک و کلیشه‌ای رکن رابع دموکراسی رسانه و اهالی آن هستند.

وی ادامه داد: در جامعه ما از منظر تأمین زیرساخت‌های کار رسانه‌ای، آن چنان که باید اقدامات قابل قبولی صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بخشی از آزادی‌هایی که در قانون اساسی وجود دارد در رسانه‌ها تامین می‌شود، اما گاهی مداخله‌هایی را شاهد هستیم که دولت در این زمینه‌ها آن پشتیبانی لازم را به عمل نمی‌آورد و اصحاب رسانه را تنها می‌گذارد.

وی ادامه داد: تصورم بر این است که روسای قوا و حاکمیت برای اینکه به وظایف قانونی خودشان در گستره قانون اساسی عمل کنند و از سوی دیگر اگر می‌خواهیم یک جامعه سیاسی و مدنی را در شأن مردم داشته باشیم، باید نشست‌هایی را به وفور برگزار کنیم .

محبی‌نیا خاطرنشان کرد: باید از توصف محض و تعارفات دوران ایران باستان عبور کنیم و نقش رسانه را در جامعه بپذیریم.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر فسادهایی که در بدنه کشور رسوخ کرده اگر امروز افشا شده نباید فراموش کنیم که این کار توسط اصحاب رسانه صورت گرفته است.

به گفته این عضو بکمیسیون رنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی آزادی رسانه یک وجهه بین‌المللی برای ما حاصل می‌کند.

وی ادامه داد: در دیگر کشورهای دنیا آزادی های مرسوم در رسانه را نشانه‌ای از آزادی بیان می‌دانند.

محبی‌نیا گفت: ضمن تشکر از دولت برای برگزاری این نشست خبری که به نوعی جبران مافات می‌کند، گفت که گله‌مندی اصحاب رسانه در جای خود باقی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم